מה הופך את השירות שלהם לדבש? הדבורנים משתפים

יאיר מ-915 למד מ-0 הכול על הים ועל ספינות, רון והצוות שלו מאזינים ל'הללויה' בגלגלצ ב-2 בלילה, ומבחינת דניאל - 'פלברות' הן חלק בלתי נפרד מהתפקיד. לכבוד יום הדבורה שמענו מדבורנים בכל הפלגות - מה הסיפורים הכי מיוחדים שהיו להם בשירות

22.05.24
אביטל פשחור, מערכת את"צ

רב"ט יאיר, דבורן בפלגה 915

בפן המקצועי זה לדעת שאתה אחראי על הגבולות הימיים של המדינה. אנחנו מגנים מפני האיומים שבאים, ואנחנו עושים הכול כדי שהרוחצים יהיו בטוחים. אני משרת כמכונאי בספינה, מבחינתי זה גם הידע המקצועי בספינה כי בסופו של דבר אני המוקד שאליו פונים אם יש תקלה.

הרבה דברים הפתיעו אותי, אבל בעיקר כמות הידע הנדרשת כדי להיות דבורן, מבחינת הידע התפעולי של הספינה, הבנת זירות הלחימה וללמוד איך לחיות בים - אתה עובר לגור בים, זה משהו שלא הכרתי לפני כן.

לכל ספינה יש מסורת בכל יציאה לים, בספינה שלי מתאגדים ביחד וכמו להקה צועקים את השם של הספינה, בסוף ההפלגות יש לנו מקום ספציפי שכולם מתאספים בו ועושים 'פלברות'.

הרבה אזרחים אומרים לנו שהם מעריכים אותנו ומבינים את המשמעות של התפקיד, יש מלא פירגון ואומרים לנו שהם רואים אותנו מגינים עליהם. זאת תחושה מטורפת וזה מספק ממש.

להיות דבורן זה המון דברים: זה לדעת שאתה חלק מקבוצה עם אנשים שאתה חי ונושם אותם לבד בלב הים להמון זמן, חייב לדעת לשלב עבודה טובה וחיי חברה מעולים.

זה לגור בים, וזאת לא סיטואציה טריוויאלית. אני למשל הגעתי בלי ידע מיוחד על הים ועל ספינות ולמדתי הכול מאפס, זאת חוויה שונה לגמרי.

סמל רון, דבורן בפלגה 916

דבורן הוא תפקיד שיש בו המון צדדים, אבל לפני הכול זה להיות לוחם בגזרה שלנו שהיא בגבול עזה. היו הרבה פעילויות גם לפני המלחמה, וגם עכשיו תפקידנו להגן על הגבול ולשמור עליו. בנוסף, זה לחיות בספינה בקבוצה שאין לאן לברוח, זה מגבש אבל גם דורש ממך להשקיע הרבה ביחסים חברתיים.

יש פה מגוון של אנשים מכל מיני מקומות, ולמרות השוני כולם החברים הכי טובים. זה הפתיע אותי כי אני גר במקום שהוא קצת 'בועה', ולא הבנתי כמה מהר תתחבר לבן אדם ששונה ממך ב-180 מעלות.

יש לנו שתי מסורות בספינה: בכל מוצאי שבת עושים אנחנו עושים ארוחת פסטות עם רטבים שונים וכולם אוכלים יחד.

מסורת נוספת היא שבכל מוצאי שבת בשתיים בלילה משמיעים בגלגלצ את השיר 'הללויה', ובכל פעם שאנחנו בהפלגה בזמן הזה אנחנו שומעים אותו. אני לא יודע מאיפה זה הגיע, אומרים שזה לזכר דבורן ואנחנו שומעים את זה בים.

היינו בים במשימה שהייתה שיתוף פעולה עם חי"ר, הם ביקשו סיוע לתמרון ועשינו את מה שהיה צריך. אחרי כמה שעות שמענו אותם מודים לנו בקשר ואומרים שהמעטפת שנתנו להם עזרה מאוד במשימה. באותו רגע התמלאתי גאווה, הבנתי פתאום כמה משמעותי מה שאנחנו עושים. 

פשוט מאוד - כל פעם שקשה לי אני חושב מה היה קורה אם לא היינו פה. אני נזכר בכל הפעילויות שעשינו בדבורות וכמה אירועים מנענו, זה מה שנותן את המשמעות.

סמ"ר (במיל') דניאל, דבורן בפלגה 914

כמות המשימות שאנחנו אחראים על הביצוע שלהן, ועד כמה מיוחדים האנשים שמשרתים כאן.

הפלברות שלנו, והאנשים החמים שתמיד עושים המון אווירה טובה.

קודם כל זה לעשות את המשימה כמה שיותר מהר ומקצועי שאפשר, לדאוג לחברים שלך ולראות שכולם מסתדרים, וכמובן לעשות הרבה פלברות.

אנחנו עדיין במלחמה, מבחינתי כל דקה היא משמעותית.

הצוות שלי, יש פה הרבה אנשים ממקומות שונים ומכל אחד לומדים משהו.

רק דבורים!