"בנופלם, הותירו לנו צו מחייב – ללוות אתכם במסע החיים שלאחר האבדן"

28.09.17
מערכת את"צ

טקס ההתייחדות השנתי לזכר חללי זרוע הים התקיים היום באנדרטת הזרוע בגן "אלישבע" באשדוד.

הטקס נערך במעמד סגן ראש המטה הכללי, אלוף אביב כוכבי, מפקד זרוע הים, אלוף אלי שרביט, המשפחות השכולות, נציגי בתי הספר הימיים, חיילי, נגדי וקציני זרוע הים בסדיר ובמילואים.
 
מקום המדינה ועד היום ידעה זרוע הים 432 חללים במשך 69 שנים של לחימה והגנה על גבולותיה הימיים של מדינת ישראל, במהלכן מנציחה ומוקירה את חלליה.

  
"כמו בכל יחידות צה"ל, עצמתה ויכולותיה נקבעו ונקבעים על ידי האנשים המשרתים בה. אלה שהתייצבו על הסיפון בגאווה לשרת את המולדת, אלו שפעלו באחריות ובנחישות, ואלו שלצערנו הלכו את הדרך עד סופה", אמר סגן ראש המטה הכללי, אלוף אביב כוכבי.



זרוע הים לקחה חלק פעיל בלחימה בכלל מלחמות ישראל ומבצעים חשאיים רבים נוספים, וממשיכה לפעול להגנה על חופי המדינה ונכסיה האסטרטגים בים, תוך השתפרות מתמדת וחיזוק יכולותיה המבצעיות.

"החודשים הללו, אלה שחלפו ואלה שיבואו, רוויים בימי זיכרון לאירועים כואבים וקשים בדברי ימיה של זרוע הים, קשים ומכוננים. זה עתה ציינו 20 שנים לשירת הצפצפה, בעוד שבועות ספורים נציין 50 שנים לטביעתה של אח״י 'אילת' ובעוד חודשים ספורים מהיום נציין גם כן 50 שנים, לאבדנה של אח״י 'דקר'", אמר מפקד זרוע הים, אלוף אלי שרביט.

"משפחות יקרות, ארבע מאות שלושים ושניים חללים יש לנו, אנשים משכמם ומעלה, מטובי בנינו ובנותינו. הגעגוע אליהם לא קהה עם השנים, התהיות על מה ועל מי יכלו להיות אינן נותנות מנוח", אמר אלוף שרביט. "מאותו היום שבו נשמעה הדפיקה ההיא בדלת, נקשר גורלנו בגורלכם, בני המשפחות. בנופלם, הותירו לנו יקיריכם צו מחייב – ללוות אתכם במסע החיים שלאחר האבדן".

אלוף שרביט הוסיף ואמר: "אני מתחייב בפניכם היום, כי לעולם נוסיף לחזק ולחבק אתכם, מתוך מחויבות עמוקה לרעינו שאינם, מתוך הערכה כנה ואמתית לתעצומות הנפש ולכוחות אותם אתם נדרשים לגייס בכל יום ובכל שעה. יהי זכר הנופלים ברוך".