כנס המשתחררים לקצינים צעירים מעדכן גרסה

אם אתם מפקדי מחלקה, פלוגה או קציני מטה שעומדים לפשוט את המדים - בוודאי יש לכם לא מעט שאלות וחששות. המתכונת החדשה של כנס המשתחררים לקצינים צעירים יצאה לדרך, כדי להכין אתכם טוב יותר לאזרחות

06.04.22
רוני מינצנט, מערכת את"צ

במנהלת 'שער לעתיד' בחתומכ"א (חטיבת תכנון ומחקר באכ"א), בשיתוף עם חטיבת הסגל וזרוע היבשה, הבינו את חשיבות ההכנה לאזרחות, במיוחד בקרב קצינים צעירים, והשיקו תוכנית משתחררים חדשה, שמותאמת במיוחד לאותה אוכלוסייה, בדגש על לוחמים ולוחמות. 

לפני שבועיים נערך לראשונה כנס בו הסבירו לקצינים עד דרגת סרן מכל זרוע היבשה על הזכויות שלהם, איך מתנהלים כלכלית, איפה מוצאים מקומות עבודה ועוד. באירוע השתתפו יותר מ-160 מפקדים ומפקדות, ועשרות נוספים צפו בו באמצעות הזום. הפעם השתתפו רק קציני זרוע היבשה, אבל בכנס הבא צפויים להשתתף מכל רחבי צה"ל. 

"מדובר בחלק מתהליך רחב ואסטרטגי של ראש אכ"א לאחריות מרחיבה על שער היציאה מצה"ל", מספרת ע"ץ ענת קוצ'ינסקי, ראש מנהלת 'שער לעתיד', "מתוך שאיפה להכין ולהוציא אזרחים טובים יותר".

המפקדים למדו איך אפשר לתרגם יכולות צבאיות לאזרחיות, עסקו בעולמות הפיננסיים והאקדמיים, ורכשו כלים מעשיים להשתלבות אפקטיבית בשוק העבודה - כמו הדרך הנכונה לדבר עם מעסיק ומה אומרים בריאיון. 

כנס מסוג זה מתוכנן להתקיים פעמיים בשנה בהתאם לצורך המשתחררים. "זו הדרך שלנו להודות לאנשי ונשות הקבע ולהעריך אותם, ובו בזמן לחבר אותם לעולם המילואים", משתפת ענת, "בסופו של דבר הקצינים הופכים לחלק ממעגלי השפעה במשק, ואנחנו צריכים לעזור להם לתעל את היכולות שרכשו בשירות, לאזרחות".

סא"ל נטע פולק, ראש ענף מעוף מטה מבצעי, מחזקת את דבריה: "בחטיבת כוח האדם ביבשה, אנו מבינים שהמפקדים שלנו הם המשאב היקר ביותר שלנו - לכן אנחנו משקיעים מאמצים משמעותיים לטיפול בהם".