כל מה שאתם צריכים לדעת על תוכנית ׳ממדים ללימודים׳

תוכנית ׳ממדים ללימודים׳, פועלת בשותפות עם האגף והקרן לחיילים משוחררים משנת 2016, התוכנית מוקירה את החיילים המשוחררים על שירותם ותרומתם למדינה וכן מחזקת אוכלוסיות ייחודיות. בשנה החולפת, קיבלו כ-12,400 חיילים משוחררים מלגת לימודים. על אף אתגרי השנה והעליה של יותר מ-100% בהיקף הנרשמים הצלחנו לעמוד במימון כלל המילגות. אז מי זכאי למלגה? ומה היא מעניקה? כל הפרטים

15.09.21
מייא הררי, מערכת אתר צה"ל

"ממדים ללימודים" היא מלגה המיועדת ללוחמים משוחררים ואוכלוסיות ייחודיות משוחררות, ומעניקה סיוע של 2/3 משכר הלימוד האוניברסיטאי לתואר ראשון או לתואר שני, שליש נוסף הוא על חשבון הפיקדון שניתן לחיילים משוחררים.

עד כה, התוכנית מומנה מתקציבי התרומות בעזרת שותפינו - ארגון ידידי צה"ל בארה"ב (FIDF), קרן ׳יחד למען החייל׳ וקרן ׳אדמונד דה רוטשילד׳. בימים אלה, במסגרת חוק ההסדרים, מוסדרת התוכנית ואנו עמלים על הסדרתה בחוק.

הזכאות לקבלת המלגה נקבעת ע"י צה"ל בתום שירות החובה וכוללת:

חיילים לוחמים משוחררים, שהתגייסו (יום החיול) החל מ-01.07.13 ואילך, ששירתו שירות מלא ותקין והינם בעלי תעודת שחרור בכבוד-זהב.
חיילים משוחררים, השייכים לאחת מהאוכלוסיות הבאות: חיילים בודדים משוחררים, זכאי תשמ"ש-הורים, עולים חדשים* (כהגדרת צה"ל) ובני מיעוטים, שהתגייסו (יום החיול) החל מ-01.07.13 ואילך, שירתו שירות מלא ותקין והינם בעלי תעודת שחרור בכבוד.
*עולים חדשים שימו לב! אנו ממליצים לבדוק זכאותכם לקבלת מלגה שמממנת את מלוא שכר הלימוד מטעם משרד העלייה והקליטה על ידי פניה למנהל הסטודנטים במוסד בו אתם לומדים.

לאור בקשת המגיעות מחיילים משוחררים ועם פתיחת ההרשמה למלגת "ממדים ללימודים" לשנת התשפ"ב ב-01.09.21, הוחלט באגף כוח האדם בצה״ל להקל את תנאי קבלת המלגה כך שכלל הזכאים יוכלו לקבלה.

הזכאים למלגת ״ממדים ללימודים״ בשנה הקרובה ידרשו לבצע 60 שעות התנדבות בקהילה (סה״כ 180 שעות לאורך כל התואר) או לבצע חמישה ימי מילואים בשנה (סה״כ 15 ימי מילואים לכל התואר).

כחלק מהסדרת וטיוב תנאי קבלת המלגה על בסיס ביצוע ימי מילואים הוחלט על חידוד ושינוי התנאים הבאים:
א. הארכת אופציית ביצוע שירות המילואים בשלושה חודשים נוספים, כך שביצוע ימי מילואים עד 31.12.21, תאריך סגירת ההרשמה למלגה, תיזקף לזכאות עבור הלומדים בשנת הלימודים התשפ"ב.
ב. מתן אפשרות לצבירת ימי מילואים, כך שאם בוצעו לפחות 15 ימי מילואים בשנה אחת, הדבר יקנה פטור למשך כל שנות לימודי התואר.
ג. אופציה לשילוב פעילות התנדבותית לצד ביצוע ימי מילואים במהלך שנות הלימודים.

תנאי המלגה המלאים והסברים מפורטים ניתן למצוא באתר האגף והקרן לחיילים משוחררים.

צה״ל פועל כל העת לטיוב ולקידום תכנית ׳ממדים ללימודים׳.