הממרחים החדשים מגיעים בלא פחות משלושה טעמים: ממרח סויה בטעם "טוסקנה", ממרח בטעם "שום-שמיר" וממרח קלאסי בטעם טבעי. בשלב זה התחילה הפצת המוצרים - החיילים ביחידות השונות יכולים לפנות לאחראי המטבח ולמפקדיהם האישיים, ולהזמין את המוצרים באופן קבוע.

מאחורי המהלך, עומד תחום העיתוד והרכש של מערך המזון, בשיתוף עם ענף טכנולוגיית המזון. "חקרנו ולמדנו לאורך השנים מהי הדרך הנכונה ביותר לבנות תפריט טבעוני", מסביר סא"ל בן שלום, "מהכנסת מנות הקרב הטבעוניות שחיילים יכולים לאכול בשטח, דרך שילוב ירקות טריים, קטניות, דגנים מלאים, מאפים ומעדנים בבסיסים, המרת כל השניצלים הצמחוניים לטבעוניים, ועד הבאת הממרחים החדשים - המגוון שקיים היום הוא עצום".

אך הטבעונים, כפי שמספרים במערך, הם לא קהל היעד היחידי שנהנה הממרחים החדשים. "לאחר שהתחלנו בהפצה, שמנו לב לעלייה משמעותית בכמות ההזמנות", משתף ראש תחום העיתוד והרכש, "מדובר בפתרון יצירתי לפריסות שמתקיימות לאחר ארוחת צהריים בשרית למשל, שכן המוצרים לא מכילים חלב ומגדילים את אפשרויות הבחירה. כמובן שגם מדובר בפתרון עבור חיילים רגישים ללקטוז".

"אנחנו נמצאים בקשר מתמיד עם כלל היחידות, מבקרים בכנסים הרלוונטיים ומתאימים את עצמנו ככל הניתן", מסכם סא"ל בן שלום, "זה תחום שמשתנה ומתפתח כל הזמן, ואנחנו בהתאם נמשיך לחפש ולהביא את החידושים".