"הצלחנו להוציא 3 גופות חזרה לשטח הארץ, זו זכות גדולה עבורנו"

25.05.24
מערכת את"צ

גופותיהם של החטופים חנן יבלונקה, מישל ניסנבאום ואוריון הרננדז זכרונם לברכה חולצו בליל חמישי במבצע משותף של צה״ל ושב״כ תחת פיקוד אוגדה 98.

 

כחלק מלחימתם של כוחות אוגדה 98 במרחב ג׳באליא, לוחמי גדוד 75 חיסלו מחבל שככל הנראה שימש כתצפיתן על המרחב בו הוחזקו הגופות, פשטו עליו, ואיתרו את מיקום הגופות.

זמן קצר לאחר מכן לוחמי יחידת יהל״ם, שב״כ ולוחמים מיחידה מיוחדת באגף המודיעין נכנסו למרחב, איתרו את שלוש הגופות וחילצו אותן במבצע לילי מסובך.

הבאת הגופות במבצע הלילי

המודיעין על מיקום הגופות הגיע תוך הסתמכות על מידע מודיעני מדויק שהתקבל ונותח במהלך הימים האחרונים במודיעין האוגדה, בשב״כ ובמפקדת השבויים והנעדרים באגף המודיעין. המבצעים לחילוץ הגופות הינם חלק ממערכה מתוכננת ומנוהלת בעל ובתת קרקע שמובילה אוגדה 98 בג׳באליא.

את המאמץ המחקרי והאיסופי ניהלו במפקדת החטופים שבאגף המודיעין כתף אל כתף עם שב״כ ויחידות צה״ל. המאמץ נמשך כמה חודשים וכלל איסוף מודיעיני וניתוח אינדיקציות מודיעיניות לכדי תמונה אחת. לאחר עבודת המודיעין המורכבת המפקדה הייתה בתקשורת רציפה והדוקה עם הכוחות המתמרנים כדי להכווין אותם אל המיקום המדויק שהמודיעין והניתוח העלו.

 

"בזכות חתירה למגע של הכוחות הצלחנו להוציא 3 גופות חזרה לשטח הארץ, זו זכות גדולה עבורנו", הכריז מח"ט 7, אל"ם אלעד צורי, בשיחה מיד לאחר המבצע הלילי לחילוץ הגופות.

 

"גדוד 75, גדוד 'רומח' בחטיבה 7 נלחם מזה כשבועיים בג'באליא, תוקף ומשמיד אויב ותשתיות בעל-קרקע ובתת-קרקע", אמר מג"ד 75, סא"ל רון, "במוצאי השבת האחרונים, הגדוד יצא להתקפה על מתחם לחימה נוסף של האויב, כתוצאה ממנו הרגנו מחבלים ואיתרנו תוואי תת"ק שהוביל להשבת 3 החטופים - מישל ניסנבאום, חנן יבלונקה ואוריון הרננדז. בהזדמנות הזו, אני רוצה למסור תנחומים למשפחות, ואני בטוח שהיכולת לפקוד את קבר בניכם תתן לכם נחמה קטנה. אני רוצה למסור לעם ישראל, לגדוד ולחטיבה שאנחנו נמשיך לפעול בנחישות, להפוך כל גרגר, לטהר כל בית, על מנת לעמוד במטרות המלחמה ולהשיב את החטופים הביתה".