פלוגה נוספת בכל גדוד שריון? פיילוט חדש יוצא לדרך

בצל המלחמה, התקבלה בצה"ל החלטה חשובה - להקים בכל גדוד בחיל השריון פלוגה נוספת. הראשונה שנבחרה להוביל את הפיילוט היא 'נחשול', המשלבת בין לוחמים ותיקים לכאלה שיתגייסו בראשון הקרוב - במחזור הגדול ביותר שראה החיל. שמענו מהמ"פ על המהלך שיגלגל את הטנקים עוד צעד קדימה

04.04.24
אביטל פשחור, מערכת את"צ

הם מובילים את הלחימה הקרקעית בתמרון, נכנסים לעומק שטח האויב, מחסלים מחבלים ומחפים על כוחות החי"ר בלי לעצור לרגע. בעקבות תרומתו הקריטית של השריון בשדה הקרב, התקבלה לאחרונה החלטה היסטורית - להרחיב את החיל באופן משמעותי, ולהוסיף פלוגה חדשה לכל גדוד שריון.

מי שנבחרו להיות החלוצים של הפיילוט הם גדוד 52 בחטיבה 401, שפתח את פלוגת 'טאורה', שמתמרנים בעזה, אחריו, הצטרף גדוד 82 בחטיבה 7, שקיבל אליו את פלוגת 'דרור' - שנכנסו גם הם ללחימה ברצועה לפני שלושה שבועות. ועכשיו, הצטרפה לפעילות המבצעית גם פלוגת 'נחשול', שבגדוד 71, בחטיבה 188 - פלוגה שפעלה בעבר ונסגרה לפני שנים. כעת, היא הורכבה מחדש, הפעם מלוחמים ותיקים יותר מפלוגות אחרות ומחיילים חדשים שיועדו במיוחד אליה.

אבל זה רק חלק קטן מתוכנית גדולה בהרבה - מדובר בסדר גודל של מאות לוחמים נוספים שיצטרפו לשורות החיל. עבור מפקד הפלוגה החדשה, סרן רון אלקיים, מדובר בבשורה משמעותית, שמגיעה בזמן הנכון: "המלש"בים רואים את העשייה שלנו במלחמה. כבר מ-7 באוקטובר היה ברור עד כמה אנחנו חשובים בזמן אמת, ועכשיו, גם הם רוצים לתרום בעצמם". ואכן, ביום ראשון הקרוב עתיד להתקיים גיוס השריון הגדול ביותר מזה שנים.

ממש השבוע נכנסה הפלוגה החדשה לגדוד, וזאת לאחר שלושה שבועות של אימון ועיצוב, על ידי תרגול בלתי פוסק - מרמת הצוות והמחלקה ועד לתרגיל פלוגתי ארוך, בתנאי יום ולילה. 

"השינוי הזה מבורך, מחזירים עטרה ליושנה", מסכם המ"פ, "הלוחמים בתחושת שליחות אדירה ומרגישים שאנחנו עושים היסטוריה. במיוחד עכשיו במלחמה - אנחנו גאים להוביל את הפיילוט, מבינים את גודל האחריות, ורק מחכים לתרום עוד למאמץ המלחמתי".