כ-4,500 מטרות הותקפו ויותר מ-300 מחבלים חוסלו ב-5 החודשים האחרונים. הנתונים

12.03.24
מערכת את"צ

ב-5 החודשים האחרונים תקפו כוחות צה"ל בהובלת מרכז האש של פיקוד הצפון וחיל האוויר יותר מ-1,200 מטרות מהאוויר ויותר מ-3,100 מטרות מהיבשה של חיזבאללה בשטח לבנון וסוריה. בין המטרות שנתקפו: מחסני אמצעי לחימה, מבנים צבאיים שיועדו לפעילות התקפית של חיזבאללה ומפקדות מבצעיות בהן שהו מחבלים.

מאז תחילת הלחימה הרגנו יותר מ-300 מחבלים ופצענו יותר מ-750 מחבלים ביניהם 5 מפקדים בכירים ונתקפו עשרות חוליות מחבלים אשר כיוונו או ביצעו ירי נ"ט ורקטות לעבר מדינת ישראל.

התקיפות העצימות בצפון פוגעות ביכולות האוויריות והקרקעיות של חיזבאללה וכן גם בצמרת הפיקודית שלו. צה"ל פועל כל העת בכדי לדחוק את כוחות חיזבאללה ומערכיו ממרחב דרום לבנון וביצע באיזור זה תקיפות משמעותיות.

אנחנו מודעים היטב לקושי הגדול והמתמשך של תושבי הצפון ומעריכים את החוסן שהתושבים מפגינים. צה"ל מחויב להמשיך ולפעול למציאות ביטחונית טובה ויציבה.

"יצאנו לתהליך מאוד משמעותי של מעשה אופרטיבי, של מערכה שבה אנחנו פוגעים בכל יום בחמישה החודשים האחרונים ביכולות של חיזבאללה, תשתיות שהוא בנה, ובפעילות שלו ובמפקדים שלו", אמר מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, "בחמישה חודשים האחרונים כמות המטרות שתקפנו, וכמות המטרות שאנחנו כל יום מאשרים למחר, וכל שבוע מאשרים לשבוע הבא - זה בעיניי מאוד מאוד מרשים".

"זה מפעל שקשה להסביר כמה הוא ייחודי למי שלא נמצא בו, ואני מאוד מאוד בטוח בכם", המשיך אלוף גורדין, "מאוד בוטח בכם, ומאוד בטוח ביכולות של המרכז כולו ושל המפקדה של פיקוד הצפון, כדי להביא לאותו מהלך מאוד משמעותי, גם בקצב הזה וגם כשנצטרך לעלות מהלך קדימה".