מערכת את"צ

לכל העדכונים בזמן אמת - היכנסו לערוץ של דובר צה"ל בוואטסאפ.

22:46 | מטוסי קרב של צה"ל תקפו מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה ביניהן מחסן אמל"ח, עמדות שיגור, תשתיות להכוונת טרור ואתרים בהם ממוקמים אמצעים טכנולוגיים של ארגון הטרור חיזבאללה. התקיפה בוצעה בתגובה לירי משטח לבנון מוקדם יותר היום.

כמו כן, כוחות צה"ל תקפו מוקדם יותר היום חולייה שניסתה לשגר טילי נ"ט משטח לבנון לעבר ישראל.

 

20:40 | "נמשיך להזכיר לכולם את הטבח הנורא ואת אחריות חמאס", פתח דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי בעדכונו הערב, "דרך ארוכה לפנינו, אין הפסקת אש".

"אנחנו ממשיכים קדימה", הוא הוסיף, "המפקדים בצה״ל ממוקדים בפירוק חמאס ובהשבת החטופים. אנחנו מוכנים לכל תרחיש, גם בצפון וגם בים האדום".

"הלוחמים מוכיחים יום יום את גבורתם, אך למלחמה יש מחירים כבדים", הצהיר הדובר, "צה״ל נלחם במלוא עוצמתו כאשר הסוד הוא האנשים".

"אנחנו נושאים את הנופלים איתנו, וזוכרים את הצו שהשאירו לנו", הוא מסכם, "אני מבקש להודות לבני משפחות הלוחמים, בלעדיכם לא היינו יכולים ללחום".

20:20 | לוחמי צה"ל מחטיבת נח"ל זיהו חוליית מחבלים שהסתתרה במסגד, ובעזרת סיוע אווירי חיסלו את החולייה בעת שיצאו מהמסגד לעבר תוואי מנהרה.

מחבלי חמאס ירו טילי נ"ט על כוח צה"ל ממספר נקודות ביניהם בית חולים בסביבתם, מסוק קרב ליווה את הלוחמים לחילוץ והשמיד את מקורות הירי.

במהלך פשיטה על בית ספר ששימש כבסיס לשיגורים ולפעילות טרור, לוחמי חטיבה 401 חיסלו מספר מחבלים ומצאו בורות שיגור רקטות ואמצעי לחימה רבים בשטח בית הספר. בנוסף, בפעילויות שונות, הושמדו מספר עמדות שיגור מרגמות וטילי נ"ט.

20:00 | מאז תחילת הלחימה, פעלה זרוע הים בזירה הימית הדרומית במאמצי הגנה, התקפה וסיוע. כלי שיט תקפו מאות מטרות טרור ביניהן, עמדות תצפית, חוליות נ"ט, כלי שיט, מוצבים ותשתיות צבאיות. הכוחות חיסלו עד כה בים וביבשה כ-200 מחבלים, ביניהם מחבלים רבים מהקומנדו הימי של חמאס. בנוסף בוצעו מבצעים מיוחדים ופשיטות של כוחות שייטת 13 בשטח הרצועה.

 

19:15 | ליד גלגל ענק ואוניברסיטה: צוות קרב חטיבת הצנחנים חשפו פירי מנהרות ואמצעי לחימה במבצע בצפון רצועת עזה.

19:01 | לצורך שדרוג ייזום של יישומון פיקוד העורף ייתכן כי בשעות הקרובות ועד לזמינות הגרסה החדשה בחנות ההורדות, לא יתקבלו התרעות ביישומון למשתמשי iPhone.

לרשות האזרחים שני אמצעי התרעה נוספים: צופרי פיקוד העורף והמחשב האישי אותו ניתן להפוך לאמצעי התרעה ע״י בחירת מיקומכם בפורטל החירום הלאומי.

כמו כן, בעת אירוע אמת ניתן יהיה להתעדכן בהתרעות פיקוד העורף גם באמצעות ערוצי הטלוויזיה והרדיו וערוצי המידע של פיקוד העורף בטלגרם. הודעה על השלמת הליך השדרוג וזמינותו להורדה בחנות ההורדות תועבר בהתאם.

16:52 | זוהו כ-20 שיגורים שחצו משטח לבנון לישראל. כוחות צה"ל תוקפים בירי ארטילרי את מקורות הירי.

16:00 | מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן: "לראשונה בעשרות השנים האחרונות, צה״ל נלחם בלב ליבה של העיר עזה, בלב ליבת הטרור. לנגד עינינו כל העת החטופים שמוחזקים בשבי החמאס, השבתם היא מצפן עבורנו". 

13:51 | לוחמי ההגנה האווירית יירטו לפני זמן קצר מטרה אווירית חשודה שזוהתה בגבול לבנון בטרם חדרה לשטח ישראל.

כמו כן, מחבלים ירו לעבר מוצב צה"ל במרחב עראמשה, אין נפגעים. כוחות צה"ל הגיבו בירי ארטילרי לעבר מקור הירי בשטח לבנון.

13:15 | לוחמי מילואים מחטיבת הנגב, מחטיבה 551, ולוחמי יהל״ם, איתרו מספר מנהרות בתוך בית מגורים בשטח אזרחי באיזור בית חאנון. סרן (מיל׳) ר', אחיינו של ראש מועצת שער הנגב אופיר ליבשטיין ז"ל: "אני רוצה כאקט של הגנה על המולדת להקדיש את הפיצוץ הזה לאופיר; אחד המאמצים להחזיר את עוטף עזה ל100% גן עדן".

11:26 |צה"ל תקף חוליית מחבלים בשטח לבנון. טנק של צה"ל תקף לפני זמן קצר בשטח לבנון חוליית מחבלים שניסתה לשגר טיל נ"ט לעבר שטח ישראל סמוך למרחב שתולה. כמו כן, מוקדם יותר היום כוחות צה"ל תקפו עמדה של ארגון הטרור חיזבאללה, על מנת להסיר איום.

11:24 | כוחות הביטחון מיפו את בית המחבל שביצע את פיגוע הדקירה בירושלים. במבצע לסיכול תשתיות במחנה הפליטים טול כרם שבמנשה כלי טיס תקף חמושים שסיכנו את כוחותינו.

מתחילת המלחמה נעצרו מעל 1,350 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, יותר מ-870 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.

08:59 | לוחמי צה"ל מצוות קרב חטיבתי 7 השתלטו ביממה האחרונה על מעוז צבאי של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. במוצב אותרו משגרי וטילי נ"ט, אמצעי לחימה מגוונים וחומרים מודיעיניים.

מטוס קרב תקף חולייה של כ-10 מחבלים בשיתוף עם לוחמים בצוות הקרב החטיבתי של הנח"ל שזיהו את החוליה והכווינו את התקיפה.
בהמשך הלוחמים זיהו חוליית נ"ט שפעלה בקרבתם והכווינו כלי טיס נוסף שתקף את החוליה.

 

צה"ל תקף במהלך הלילה עשרות עמדות לשיגור מרגמות. כוחות זרוע הים תקפו הלילה באמצעות חימוש מדויק מטרות של ארגון הטרור חמאס הכוללות עמדות לאמצעים טכנולוגיים.

 

בנוסף, מכלול האש של אוגדה 36 איתר מספר מחבלים של ארגון הטרור חמאס, שהתבצרו בתוך מבנה בסמוך לבית החולים אל-קודס וממנו תכננו לבצע מתקפה לעבר כוחותינו. הלוחמים הכווינו כלי טיס לתקיפת המחבלים. התקיפה הובילה לפיצוצי משנה משמעותיים שהעידו על הימצאות מחסן אמצעי לחימה של ארגון הטרור חמאס בסביבה אזרחית.

 

06:00 | מצורפות תמונות מהפעילות הקרקעית של כוחות צה״ל ברצועת עזה: