אל"ם אבי מרציאנו נכנס לתפקידו כמפקד עוצבת "חירם" 769

13.08.23
מערכת את"צ

אל"ם אבי מרציאנו נכנס לתפקיד מפקד עוצבת "חירם" (769), במקומו של אל"ם סיון בלוך, שכיהן בתפקיד בשנתיים האחרונות ויתחיל בקרוב את תפקידו כמפקד המרכז לאימונים טקטיים במרכז הלאומי לאימונים ביבשה.

טקס החילופים נערך היום במחנה "גיבור" (קריית שמונה), בראשות מפקד עוצבת "הגליל" (91), תא"ל שי קלפר, ובהשתתפות מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.

"לצד הנופים המרהיבים של מורדות הר דב, עמק החולה ורכס רמים, ניצב מעבר לגבול צבא הטרור של חיזבאללה אשר פועל במרץ להתבססות בלבנון במישור המדיני, "אזרחי" וצבאי, נערך ומתכונן לעימות הבא עם צה"ל", תיאר מפקד עוצבת "הגליל", תא"ל שי קלפר.

"בייחוד בימים אלו, במהלכם אנו מציינים 17 שנה למלחמת לבנון השנייה, ולצד האתגרים בחזית לבנון והאתגרים מבית, ברורה לנו החשיבות של מוכנות ונכונות האוגדה ויחידותיה להסלמה ולמלחמה בכל עת. אנשי חטיבת "חירם" 769 - החלפת הפיקוד בחטיבה היא הזדמנות לרענון והשתנות, בטוח אני כי החטיבה תמשיך לפעול במקצועיות, בנחישות ובאחריות.

סיון, אתה מסיים שנתיים מורכבות, מאתגרות ומלאות בעשייה מבצעית ענפה, בשגרה, בחירום ובהסלמה. לאורך כל הדרך הפגנת מנהיגות יוצאת דופן, כזו שמחוברת חיבור עמוק לאנשי הסדיר והמילואים, לכוחות הגזרתיים וליחידות החבירות, פיקדת כהרגלך מלפנים, מחובר לשטח ולקצה המבצעי. התמסרת מתוך אחריות לאנשי ההתיישבות והעורף ועסקת ללא הרף להכין את החטיבה ללחימה, בלהט, במרץ ובנחישות תוך אמונה בצדקת הדרך. 

מרציאנו, חטיבה 769 זוכה במפקד ייחודי, נבון, חד מחשבה, מקצועי, מבצעי ומשימתי לצד עומק מחשבתי ויצירתיות. אתה חוזר לשטח בשל, עתיר ניסיון מבצעי וכישרון אישי אשר ייסיעו לך באתגר המשמעותי של ההגנה במרחק החטיבה וניצחון האויב בכל זמן ובמקום".

"ימים של סיום תפקיד הינם ימים של ‏חשבון נפש אישי וחטיבתי העוסק בשאלות רבות בנוגע לשנתיים האחרונות ובעיקרן, ‏האם פעלנו באופן הנכון למול המציאות המורכבת, המשתנה, והמתעצבת בגזרת הצפון ובחטיבה 769", שיתף מפקד עוצבת "חירם" היוצא, אל"ם סיון בלוך, "גבול הצפון משתנה לנגד עינינו ומביא איתו אתגרים חדשים לכוחות החטיבה. תודה רבה לכל אנשי חטיבה 769 בסדיר ובמילואים, על שיח פתוח ומקצועי הנעשה בתוך החטיבה. לאנשי המילואים של 769, קצינים, נגדים וחיילים - אתם דוגמה ומופת לכל אזרחי ישראל".

"לפני 13 שנים, כשהייתי מ"פ צעיר בגולני, הפלוגה שלי הייתה האחראית על חלקו התחתון של הר דב", סיפר מפקד עוצבת "חירם", אל"ם אבי מרציאנו, "‏באחד מהמארבים הרבים אותם ביצענו כחלק מפעולות ההגנה בוודאי מע'ר, ‏עלתה במוחי מחשבה בשעת לילה מאוחרת מאוד: 'הלוואי והייתי משרת כאן תמיד'.

במעמד הזה אני רוצה להביע הערכה למפקדיי על שבחרתם בי לתפקיד הזה. אני מבין את גודל האחריות המוטלת על כתפיי ועל כתפי חטיבה 769. אחריותנו זו שזורה עמוק בשרשירי המקלעים, עמדות הלחימה, מחסני החירום, התוכניות למלחמה, פיתוח האנשים שיעשו אותה, ובעיקר ברוח הלחימה והערכים שיקבעו את התוצאה. אני מבקש לומר לתושבים - אני מבטיח לעשות כל שביכולתנו לספק ביטחון ותחושת ביטחון ברמה הגבוהה ביותר. זוהי משימתנו העליונה".