אל"ם יהונתן שטיינברג החל את תפקידו כמח"ט הנח"ל

28.05.23
מערכת את"צ

אל"ם אורן שמחה, מפקד חטיבת הנח"ל, מסיים את תפקידו היום (ראשון). במקומו ייכנס לתפקיד אל"ם יהונתן שטיינברג. אל"ם אורן שמחה כיהן בתפקיד כשנה ותשעה חודשים ויצא ללימודים בקרוב. 


טקס החילופים נערך היום באנדרטת הנח"ל בפרדס חנה, בראשות מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו ומפקד אוגדה 162, תא"ל נדב לוטן, מפקדי החטיבות לדורותיהם, מפקדים נוספים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.

"מזה 40 שנה חטיבת הנח״ל היא חטיבת חי"ר אשר החלה דרכה בהגשמה של הציונות הלכה למעשה, וקידשה ביטחון, אדמה ונשק בכל מקום ובכל משימה. בשנתיים האחרונות הוכחתם את היתרון האנושי בפעילות המבצעית, באימונים ובסקרנות ללמוד", אמר מפקד אוגדה 162, תא"ל נדב לוטן, "החטיבה כמניין שנותיה התעצבה, התבגרה ובשנתיים האחרונות, למרות כל האתגרים המבצעיים והארגוניים, סוללת נתיבים חדשים והופכת לחטיבת רק"ם מתקדם. היעד שלנו הוא בניית החטיבה כאחת מששת חטיבות המחץ הבודדות של צה"ל - עוצבת איתנים ממוכנת רב חיילית המהווה גמישות מטכ"לית לכל זירת המלחמה במעגל הראשון".

"השנתיים האחרונות התאפיינו בעשייה מבצעית ענפה בכלל הגזרות. גדודי החטיבה פעלו בנחישות ואומץ לב במבצעים רבים, עצרו מאות חשודים, מנעו עשרות פיגועים ופגעו בכמות גדולה של מחבלים. הפיקוד על חטיבת הנח״ל היה עבורי גאווה וזכות גדולה. ראיתי יום יום את ״צבא העם״ במלוא יופיו והדרו. פסיפס אנושי, מגוון ועשיר של אנשים מיוחדים, שלהם אחדות משימה ושותפות גורל", נאם מפקד חטיבת הנח"ל היוצא, אל"ם אורן שמחה, "הוכחתם לי כי הכומתה הירוקה היא סמל לנורמות מבצעיות, משמעת, סטנדרטים ותרבות צבאית. המשיכו בדרך זו, כי רק כך נוכל לנצח".

"לרצות, להתכונן, לנצח. שלוש מילים, שלושה ציוויים, שמגלמים בפשטות את מהות תפקידנו ואת גודל אחריותנו", הצהיר מפקד חטיבת הנח"ל הנכנס, אל"ם יהונתן שטיינברג, "לרצות - אנו נדרשים בכל עת לשמר ולשכלל את הרצון האישי והקולקטיבי שלנו. את הרצון לא ניתן לקנות בכסף, אלא בבירור עמוק של היסודות המשותפים שלנו. להתכונן - לנצל כל רגע וכל משאב שניתן לנו כדי להתכונן למלחמה שבפתח. בלי הנחות - במוכנות, באימונים, בתפיסות ובאמצעים". 

לנצח - לנצח בכל משימה ובכל יום את האתגרים מחדש, לנצח בצורה מובהקת וחדה בשדה הקרב ביום פקודה", הוא המשיך, "היום, אני חוזר לכור מחצבתי, לחטיבה בעלת שילוב מיוחד של ענווה וגבורה לצד פסיפס אנושי ייחודי. ביראת קודש, ומתוך תחושת שליחות ואחריות כבדה, אני מקבל עליי את הזכות לפקד על החטיבה".