אל"ם אלדד בורוכוביץ׳ נכנס לתפקיד מפקד שייטת 3

30.07.23
מערכת את"צ

אל"ם אלדד בורוכוביץ׳ נכנס לתפקיד מפקד שייטת ספינות הטילים של זרוע הים (שייטת 3), במקומו של אל"ם ארז בן ציון, אשר כיהן בתפקיד בשנתיים האחרונות וצפוי לצאת ללימודים. טקס חילופי המפקדים נערך הערב (ראשון), בבסיס זרוע הים בחיפה, בראשות מפקד זרוע הים, אלוף דוד סער סלמה, מפקד בסיס חיפה, תא"ל טל פוליטיס, מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.



"שייטת 3 היא עמוד השדרה של זרוע הים", אמר מפקד זרוע הים, אלוף דוד סער סלמה, "המצפן של השייטת הוא הרוח המעולה הנושבת באנשיה. זו רוח חשובה הרבה יותר מכל טיל, מכל תותח, מכל מנוע עוצמתיים ככל שיהיו. זוהי רוח שצרבה קוד גנטי ארוך שנים, קוד שחרוט בכל לוחם ולוחמת, בכל מפקד ומפקדת: הגנה על הבית, משימתיות, מצוינות, רעות לוחמים, לכידות בלתי מתפשרת". 

"גם בימים אלה הרוח, הערכים והקוד שנצרב, כל כך חשובים", הוסיף אלוף סער סלמה, "כאנשי ים אנו מבינים היטב את משמעות ניהוג הספינה בסערה. את המחירים האפשריים. הקוד שחרוט בכל אחד מאיתנו: הגנה על הבית, משימתיות, מצוינות, רעות לוחמים, לכידות בלתי מתפשרת, קריטיים לביצוע משימתנו".

"לפני למעלה מ-20 שנים, הצטרפתי לראשונה לשייטת 3 והערב - נרגש ומלא בתחושת שליחות - אני שב הביתה", אמר מפקד שייטת ספינות הטילים, אל"ם אלדד בורוכוביץ׳, "ערוך ומוכן לכל אתגר בזירה הימית ומחוצה לה. שייטת 3 תמשיך להיות כשירה, חזקה ומוכנה לכל אתגר - בטווחים קרובים ורחוקים - מול ארגוני טרור, צבאות ואיומים מתהווים".

"אינני יכול לסיים את דבריי מבלי להתייחס למציאות החברתית של החודשים האחרונים, שסדקה את האתוס המלכד שהיה מאז ומתמיד מעל לכל מחלוקת פוליטית", הדגיש אל"ם בורוכוביץ׳, "קוראים לו צבא הגנה לישראל, והוא היה ועודנו פוליסת הביטוח של המדינה.

"דווקא בימים בהם הערכים המשותפים שלנו הופכים שבריריים יותר", הוא המשיך, "אני מצפה מלוחמי ומפקדי שייטת 3 להתעלות מעל השיח המפלג לשמור על הלכידות, ולהמשיך לשרת את המדינה על כל אזרחיה, כולנו יחד מרכיבים את הפסיפס המרהיב והמופלא הזה שנקרא מדינת ישראל. לא התברכנו באוצרות-טבע רבים. יש לנו אוצר יקר אחד – והוא האדם, האדם הזה שבו התברכנו  הוא כל אחד מכם.  מפקדים ולוחמים אדרוש מכם את המיטב ואעשה לילות כימים כדי לשמור עליכם מכל משמר".

"אחד הדברים הראשונים שלמדתי הוא שסטי"לן זה להיות מקצוען, אנו מפעילים ספינות טילים עם מערכות מהתקדמות בעולם והמקצוענות מאפשרת לנו להפעיל את הספינה בהצלחה", אמר מפקד שייטת ספינות הטילים היוצא, אל"ם ארז בן ציון, "בספינות למדתי שספינה זה כמו משפחה, אנחנו לא בוחרים את חבריה - הפקודים, העמיתים או המפקדים שלנו ועדיין נחייה ביחד וצריך לעשות הכל כדי להצליח. פעלנו בזירות רבות, במבצעים מיוחדים ורחוקים, בכוחות אורגניים ועם ציים זרים, אף פורסמה בתקשורת פעילותנו במפרץ עדן.

"ועם זאת בעייני, יירוט הכטב"מים שחיזבאללה הטיס לכיוון האסדות מציין יותר מכל את המקצועיות שלנו, הסטי"לנות שלנו, ברגע האמת היינו שם, ובשעת המבחן פעלנו במקצועיות והשמדנו אותם ביירוט מבצעי ראשון", סיפר אל"ם בן ציון, "לשמחתי זכיתי לקחת חלק בהפיכת חלום למציאות, זכיתי לקחת חלק בפרויקט סער 6 בשמונה שנים האחרונות, משלב השרטוטים והאפיון המבצעי באמל"ח, דרך הובלת פרויקט הבניה מעבר לים וכלה באינטגרציה ובמבצוע בארץ שכלל מאות ניסויים, ירי של עשרות טילים, רקטות ופגזים ובסופו שלוש ספינות מבצעיות ועוד אחת בדרך. 

"בעת הזו כאשר בחוץ יש סערה, אני מודה על הזכות לשרת, על המטר​ה הברורה, על המדים שמסמלים שליחות ואחדות גורל, על היכולת לסמן קורס ולהפליג אליו עם המשרתים בשייטת", הוא התגאה, "למשרתי צה״ל יש תפקיד חברתי משמעותי בהיותנו מעוז של לכידות וסולידריות לאומית. כמפקדים תפקידנו לשמור על תחושת הביטחון, על לכידות הצוותים, לשמש דוגמא אישית, לצמצם שורות ולפעול לשמירת חוסנם של אנשינו. נמשיך לעשות משליחות, בממלכתיות וברעות לביטחון המדינה".