תא"ל חיים מלכי נכנס לתפקידו כקצין הלוגיסטיקה הראשי

24.08.23
מערכת את"צ

תא"ל חיים מלכי נכנס לתפקיד קצין הלוגיסטיקה הראשי במקומו של תא"ל רונן כהן, שכיהן בתפקיד בשלוש וחצי השנים האחרונות.

טקס החילופים נערך אמש (רביעי) באנדרטת חיל הלוגיסטיקה בתל חדיד, בראשות ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, אלוף מישל ינקו, ובהשתתפות מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים. 


"בימים האחרונים, לקראת אירוע הפרידה מרונן, נזכרתי בדברים שאמר דוד בן גוריון; "השירות לעם אינו זמני, אלא שליחות חיים". מה שעשית רונן בשלושים ושתיים שנות שירות למען ביטחון ישראל היה בהחלט שליחות ומשימת חיים", אמר ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, אלוף מישל ינקו, "מלכי, מהיום האחריות מוטלת על הכתפיים שלך. זו אחריות גדולה, אין לי ספק שתעמוד בה. בשנה ושמונה חודשים האחרונים עבדנו בצמידות. מצאתי מפקד מוכשר, מקצועי ועם ניסיון עשיר. חיל הלוגיסטיקה הוא חיל עוצמתי וחזק".

"הוא מרכיב מרכזי ביכולת של צה"ל ומדינת ישראל", הוא המשיך, "בזכות אנשי הלוגיסטיקה, צה"ל מגיע לכל מקום, גם למקומות הקשים, המורכבים והמסוכנים ביותר. אנשי חיל הלוגיסטיקה, אנחנו נמצאים בתקופה מורכבת לעם ישראל. דווקא בימים אלו אנחנו חייבים לזכור – צה"ל הוא צבא העם. צבא שבא מן העם ומגן על העם. תפקידו של צה"ל הוא להגן על המדינה, והתפקיד הזה לא השתנה. אני גאה בכל אנשי חיל הלוגיסטיקה ואט"ל. אלה שנמצאים פה ועוד אלפים שנמצאים כעת בכל הגזרות, פועלים מסביב לשעון, נחושים להגן על ביטחון מדינת ישראל. אני ואנחנו סומכים עליכם, על כולכם. כמה טוב שיש לנו אנשים כמוכם".



"אני מעולם לא התגאיתי במשאית החדשה, הברזל הטכנולוגי החדיש ביותר קצת הלהיב אבל לא ריתק אותי והבניין המורכב ביותר לא גרם לי לקום בבוקר בתשוקה", אמר קצין לוגיסטיקה ראשי היוצא, תא"ל רונן כהן, "אתם. אנשי חיל הלוגיסטיקה. אתם האמל״ח המוצלח ביותר שיש לחיל הזה. כזה שאין לאף אחד אחר. בזכותכם קמתי כל בוקר במשך שלוש וחצי שנים לעוד יום של תשוקה בעשיה. הסתובבתי בגאווה בצבא בידיעה שיש מאחורי אנשים כמוכם - כאלו שלא מפחדים לפקד, להוביל, להביע דעה וגם לא פוחדים לטעות. לסיום אני רוצה לשתף אתכם בתובנה אישית. שנים שאנחנו מתקשים להגדיר את המקצוע הלוגיסטי. הוא מורכב ולא מובן, וכמטאפורה אנו אומרים שכל מי שאי פעם בנה בית מבין בבינוי ולא כל מי שיש לו רישיון למשאית מבין בהובלה. מצדיע לכם, אנשי הלוגיסטיקה, המפקדים והשותפים. בהצלחה מלכי, תודה לכם שגרמתם לי לקום כל בוקר עם חיוך ולארוז תיק כל מוצאי שבת בתשוקה".


"במרוצת השנים הולכת ומעמיקה ההבנה, כי המאמץ הלוגיסטי - בשגרה ובחירום, מהווה חלק בלתי נפרד מהעשייה המבצעית", הסביר קצין לוגיסטיקה ראשי, תא"ל חיים מלכי, "ההיסטוריה הצבאית מלמדת, כי הלוגיסטיקה הייתה מאז ומתמיד חלק בלתי נפרד משדה הקרב ומהשגרה המבצעית. היא זו שתומכת את התמרון, התנועה והפעלת האש. אנשי המערך הלוגיסטי אמונים על ראשית הצירים בשגרה המבצעית, על ידי עשרות פעולות שונות ומגוונות המתחברות לעשייה שלמה ומשמעותית באמצעות מערכי החיל שונים והמגוונים, כל זאת, לקידום המענה הלוגיסטי השלם ביחידות, עיסוק בחוויית השירות ושמירת רוח הלחימה. אנו יוצאים היום למסע משותף יחד, מסע שבו אנו ממשיכים את דרכם של קודמנו, אשר השקיעו רבות בעיצובו של החיל. כעת, תורנו לעמוד על המשמר ולהוביל, בצניעות וענווה, ועם למידה מתמדת, אל הפסגות הבאות".

לקורות חייהם לחצו כאן.