סוכלה מנהרת טרור של חמאס בצפון הרצועה. צפו בתיעוד

מנהרת טרור של ארגון הטרור חמאס, שנפגעה עוד "בשומר חומות" ונחפרה מצפון רצועת עזה לכיוון שטח ישראל, נוטרלה ע"י כוחות צה"ל. זו זוהתה בעקבות מאמץ מודיעיני וטכנולוגי בזכות המכשול החדש

15.08.22
רוני מינצנט, מערכת את"צ

בעיצומם של התחקירים, המסקנות והסיכומים המעמיקים שלאחר "עלות השחר", הותר לפרסום כי סוכלה מנהרת טרור של ארגון הטרור חמאס, שנחפרה מצפון רצועת עזה לכיוון שטח ישראל. התוואי לא חצה את המכשול הביטחוני החדש, שבנייתו הושלמה לפני כשנה ומהווה מרכיב ביטחוני חשוב בשמירה על ההגנה בגזרה, ועל כן המנהרה לא היוותה איום לישובים במרחב.

 

"בשבועות האחרונים פועלים כוחות אוגדת עזה במרחב החטיבה הצפונית לסיכולה של מנהרת טרור של ארגון החמאס", מסביר מפקד אוגדת עזה היוצא, תא"ל נמרוד אלוני, "מדובר במנהרה התקפית בעלת שתי הסתעפויות, שחצתה לשטח ישראל אך לא חצתה את מרחב המכשול הביטחוני החדש, ועל כן לא היוותה באף שלב סיכון לתושבי ישראל". 

"מדובר בתוואי מנהור שהותקף במהלך מבצע "שומר החומות" הודות לאינדיקציות שהתקבלו במכשול החדש על הימצאותו במרחב", מוסיף תא"ל אלוני, "בתקופה האחרונה, זיהינו מאמצים לשיקום תוואי המנהור הישן, ולאחר ביצוע חקר, איתרנו את המנהרה בעלת שתי ההסתעפויות". למרות שלא זוהו כוונות של חמאס לפשיטה קרובה - נטרולה הוא חותמת לכך שלאורך זמן ומרחק משמעותיים לא יהיה ניתן להשתמש בה.

התוואי אותר במסגרת המאמץ הקבוע והמתמשך לאיתור מנהרות טרור ונטרולן באוגדת עזה. מדובר במערך טכנולוגי שלם, יחד עם המכשול החדש, שהפך למאמץ מודיעיני טכנולוגי. כדי לפעול בביטחון במרחב המכשול, נבחרה שיטה אחרת לנטרל את המנהרה מבפנים.

תא"ל אלוני מוסיף: "סיכול המנהרה מצטרף לשורה ארוכה של מבצעים גלויים וחשאיים אשר הובילו לפגיעה קשה בפרוייקט מנהרות הפשיטה של חמאס ואנחנו נוסיף לרדוף אותם".

כוחות צה"ל פועלים באופן סמוי וגלוי מול ארגוני הטרור ברצועת עזה ולא תתאפשר כל הפרה של הריבונות הישראלית מעל ומתחת לקרקע. צה"ל ערוך למגוון רחב של תרחישים למול רצועת עזה, בסיומו של מבצע "עלות השחר".