זה האמל"ח שהחרימו לוחמי יהל"ם מחמאס. צפו

במשך ימים, לוחמי יחידת יהל"ם פעלו בשטח עוטף עזה להחרמת אמצעי הלחימה של פעילי חמאס. המכון לפירוק נשק בבסיס ג'וליס ריכז את כל האמל"ח, ואנחנו הגענו לראות את הנשק ששימש את המחבלים במתקפה הרצחנית בדרום

15.10.23
איה חיימוביץ', מערכת את"צ

כמות האמל"ח שהוחרמה עד כה מפעילי חמאס בימי המלחמה היא בלתי נתפסת: פצצות, RPG, משגרים ומטענים הם אפילו לא קצה הקרחון. כולם - הובלו למכון לפירוק נשק בג'וליס, בו לוחמי יחידת יהל"ם דאגו לנטרלם. 

 
עריכת תוכן: איה חיימוביץ׳ ורוני מינצנט, עריכת וידיאו: איתמר לובנוב, צילום: רועי וירצר

עם תחילת הלחימה, לוחמי יחידת העילית יהל"ם לקחו חלק במאמץ לזיהוי אמצעי לחימה בכלל יישובי העוטף אשר היו רוויים באמל"ח, מטענים, תחמושות, רימונים ועוד. "כל אלו שימשו ביום שבת האחרון כנגד אזרחים חפים מפשע", מסביר רס"ן ג׳, מפקד המכון למחקר אמל"ח, "מאז, כוחות היחידה ולוחמים נוספים עומלים על החרמתם".

בנוסף, עד כה נאספו ביחידת האמש"ט (איסוף מסמכים ושלל טכני) מאות מסמכים ותעודות, ומאות מכשירי סלולר, אמצעי קשר ומצלמות ששימשו את ארגון הטרור. 

בין המסמכים נמצאו פקודות תקיפה מפורטות על קיבוצי עוטף עזה, הממחישות ומדגישות את התכנון של חמאס למתקפת טרור וזוועות כלפי אזרחים וחיילים כאחד.

"שום סוג תחמושת שהחרמנו לא הפתיעה אותנו", מבהיר רס"ן ג׳, "מה שכן הפתיע אותנו הייתה הכמות". זה מעיד על פי על כך שהמחבלים נערכו לשהות ארוכה והתבצרות ביישובים.

תרומתה של היחידה במאמץ המלחמתי היא לא רק בפירוק תחמושת, לוחמי יהל"ם וצוותי צמ"ה נוספים עובדים בימים האחרונים על תיקון הפרצות בגדר, וכן על זיכוי מרחב העוטף.

"אנחנו, יחד עם כוחות צה"ל נוספים, נפעל בכל אמצעי שנצטרך על מנת לנקות את היישובים מתחמושת שנשארה בהם, ולתקן את הפרצות בגדר", הוא מסכם, "נעשה את המיטב כדי לעמוד במשימה שלנו - לטובת כל אזרחי ישראל".