מערכת את"צ

 

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי:

"לוחמי צה"ל ממשיכים להתקדם במרחב העיר עזה ומנהלים קרבות פנים אל פנים עם מחבלי החמאס ומעמיקים את הלחימה. במהלך הלילה, כוחות נלחמו מול מחבלים רבים שניסו לארוב להם. בתום קרב שארך כמה שעות, וכלל לחימה ביבשה וסיוע אש מכלי טיס ומספינת טילים, מחבלים רבים חוסלו.

הלוחמים ממשיכים למוטט את קווי ההגנה של החמאס בצפון הרצועה וּלהשתלט על שטחים מרכזיים במרחב. אנחנו ממשיכים להעצים את הפעילות ולהתקדם על פי התוכנית והיעדים שהצבנו לעצמנו. אנחנו פועלים על פי התוכנית בכל קרב ידינו על העליונה. המאמץ הלוגיסטי הנרחב נמשך גם כעת – תחמושת וציוד מגן ממשיכים כל העת לזרום ללוחמינו בשדה הקרב. אגף אטל עושה את זה ביתר שאת.

בצפון, אנו ממשיכים לתקוף מטרות צבאיות של חיזבאללה לאורך הגבול וּלחסל חוליות אויב שמתכננות לשגר טילים נגד טנקים, רקטות ופצצות מרגמה לעבר שטח ישראל. כוחות צה"ל גם בשעה האחרונה, תקפו עמדות שמהן נורו פצמ"רים מלבנון למרחב הר דוב והחרמון ומרחבים נוספים. בנוסף, תקפנו חוליה שירתה טיל קרקע־אוויר לעבר כלי טיס בלתי מאויש. הכלי לא נפגע והִמשיך במשימתו. הלילה נוחרה לעבר חוליה טיל קרקע אוויר הטיל לא נפגע והחולייה הותקפה

אנחנו ממשיכים להגן בעוצמה על הגבול ולתקוף באש מהאוויר וּמהיבשה כל ניסיון ירי או חדירה לשטח הארץ.

אני רוצה להדגיש, צה"ל במוכנות גבוהה להגיב בעוצמה כלפי כל מי שינסה לערער את המציאות הביטחונית בצפון. אנחנו ערוכים חזק מאוד בגבול הצפון.

עדכנו אתמול שוב את הנחיות ההתגוננות כדי לאפשר היבטים מסוימים של שגרה, ללא התפשרות על ביטחונכם. אני רוצה להדגיש - יש סכנה לפגיעה בעקבות שברי יירוט ונפלים, בשל יציאה מוקדמת מדי מהמרחב המוגן. צריך להמתין לגמר ההנחיות יש עשר דקות צריך לתת לזה לחלוף יש להקפיד לשמור על ההנחיות בִּמלואן, ולהישאר במרחבעד שחולפת הסכנה. יש הקפדה מופתית בעורף וזה מציל חיים, רק בשמירה קפדנית על ההנחיות נצליח להציל חיים.

עד כה, נמסרה הודעה למשפחותיהם של 242 חטופים. אנחנו מחויבים למשימה הלאומית להשיב את כולם הביתה. עד כה, מסרנו הודעה למשפּחותיהם של 332 חללי צה"ל, אנחנו מחבקים את המשפחות ונמשיך ללוותן. ליבנו גם עם משפחות הפצועים. אנחנו יחד איתם ומאחלים לכולם להם החלמה מהירה".

לכל העדכונים בזמן אמת - היכנסו לערוץ של דובר צה"ל בוואטסאפ.