מפקד חדש לחטיבה הטכנולוגית ליבשה

11.08.22
מערכת את"צ

אתמול, (רביעי) התקיים במטווח 24, טקס החלפת ראש החטיבה הטכנולוגית ליבשה, בראשות מפקד הגיס הצפוני ומערך התמרון בזרוע היבשה, אלוף סער צור. בטקס ההחלפה נפרדו מראש החטיבה הטכנולוגית ליבשה, תא"ל טל אהרון, אשר מסיים את תפקידו כרחט"ל ב-3 השנים האחרונות ואת שירותו בצה״ל לאחר כ-30 שנות שירות. לתפקיד נכנס תא"ל רמי אבודרהם.

"משפחת החט"ל היקרה", אמר רחט"ל היוצא, תא"ל טל אהרון, "כאשר אני מביט בכם היום, רואה אני את עצמי בכל שנות שירותי שכולן בחט"ל. זכיתי לעבוד עם מרביתכם כפקוד, כעמית, כמפקד. מילאתי תפקידים ביחידות ובמחלקות השונות. צמחתי בארגון הזה! החל מקמ"ד ועד היום בסיום תפקידי כראש החטיבה הטכנולוגית ליבשה, הנני סמוך ובטוח כי כאן על מגרש המסדרים עומדים היום מפקדי החט"ל הבאים".

"בתקופה האחרונה הייתי בינכם, אנשי החט"ל", שיתף רחט"ל הנכנס, תא"ל רמי אבודרהם, "העמקתי ונדהמתי מגודל ומשמעות הארגון ויותר מכל על האחריות המוטלת עליו – מהמורכבות הטכנולוגית, בינת העשייה הרחבה, האתגר ההנדסי וההון האנושי כאחד.
בתבונה ואש, נעשה ונצליח. בתבונת המעשה, בשכל הישר ובידע הקיים בכם, נפרוץ כל אתגר ונהפוך כל אבן. ובאש, האש בעיניים, אש התמרון, בקצב וברצף הנדרש. בשדה הקרב, קצב ההשתנות הטכנולוגי והדיגיטלי, ריבוי הזירות והאתגרים המבצעיים ותחרות ההתעצמות מול אויבנו רק מתפתחים ומתהווים כל הזמן".

"החטיבה הטכנולוגית ליבשה היא בעלת פוטנציאל אדיר, ולא רק טכנולוגי", סיכם מפקד מערך התמרון בזרוע היבשה והגיס הצפוני, אלוף סער צור, "החטיבה אוחזת במתח שבין שימור המענה המיידי ליחידות בשטח, לבין ההשתנות הטכנולוגית והאסטרטגית הנדרשת. החטיבה נדרשת לאומץ, להזיז קירות ישנים, לשנות תפיסות ישנות, ולהגיע למקום אחר, מקום בו אפשר למצות כל אחד את יכולותיו ביחד. מקום בו השלם תמיד גדול מסך חלקיו".