אתמול (ב׳), 6 ביולי 2020, נכנס לתפקידו אל"ם אורן שמחה כמפקד חטיבת הגולן והחרמון. טקס החילופים נערך במחנה ״סער״, במעמד מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם, מפקד עוצבת הבשן, תא"ל רומן גופמן, מפקדים, לוחמים, בני משפחה, ומוזמנים נוספים.
 
אל"ם אורן שמחה החליף בתפקידו את אלוף-משנה אבינועם אמונה, אשר כיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים האחרונות וצפוי לצאת ללימודים במכללה לביטחון לאומי בלונדון, אנגליה.

 

"עת החלפת הפיקוד בחטיבה מרחבית הוא יום ציפייה והוקרה, יום הגשמה וחזון", מדברי מפקד עוצבת הבשן, תא"ל רומן גופמן: "ההגנה על רמת הגולן והחרמון, היא אתגר מבצעי ואישי ענק, הדורש תבונה מנהיגות ומקצוע. זהו השילוב המורכב בין האסטרטגי לטקטי, בין ביצור ההגנה לפיתוח מאמץ התקפי, בין גישה צבאית לאורחות חיים אזרחיים. זהו שיתוף הפעולה התכליתי בין כלל הארגונים והגופים הפועלים במרחב, המבוסס על הבנה שאולי הסמכות של כל אחד מאיתנו מוגבלת, אבל האחריות לעולם אין סופית".

"זאת היא רוח יוזמה ופעלתנות, חיכוך עם המציאות והליכה לקראתה ללא פחד, למידה והשתנות, שכלול ופיתוח שיטות לחימה חדשות". המשיך התא"ל, "כל אלו הם תמצית עולמו של מפקד חטיבה מרחבית. אויבי ישראל במעגלים השונים ממשיכים לחצוב ב'קיר הברזל' של ביטחון ישראל. וכאן, ממש מעבר לגבול, המלחמה בסוריה שמסרבת להסתיים - אזור החורן כמרקחה".

 

״רבים אויבנו משמיעי האיומים חדשות לבקרים, ראוי שידעו כי נחושים אנחנו", מדברי מפקד חטיבת הגולן והחרמון היוצא, אל"ם אבינועם אמונה: "ביודעי כי אתם אנשי נמצאים לצידי בהגנה, במבצעים, בתכנון, בתגובה, בהערכות למלחמה ובמצבי חירום, ידעתי כי נוכל לכל אתגר. השתדלתי בכל כוחי, כל יום ורגע להשתלב, להתחזק, ללמוד, להשתפר, לגלות יושרה וצניעות בכדי לנסות להתקרב ולהיות ראוי לפקד עליכם. ארץ הבשן שלנו גדושת סיפורי הגבורה והערך, יחד עם נופיה מרחיבי הנפש, מאפשרים למגיניה את הרגשת גודל השעה ופסגת הערך אליו יש לכסוף״.

 

״חטיבה 474, לפנינו ניצבים אתגרים מבצעיים רבים, האויב שמולנו אינו נח לרגע", מדברי מפקד חטיבת הגולן והחרמון הנכנס, אל"ם אורן שמחה: "עלינו מוטלת האחריות לשמירת המוכנות והכשירות המבצעית של הכוחות למגע בכל רגע. לכשזה יקרה, וזה יקרה, נצטרך לפעול במהירות, בנחישות, בעוצמה ובמקצועיות להגנה על תושבינו ועל שטחינו. לא נסתפק בתוצאה פחות מניצחון חד וברור. לשם כך נצטרך להתאמן, לתרגל, להקשות, לדרוש, ליצור חוסן ולא להתפשר".