נכנס לתפקידו המפקד החדש של חטיבת הבקעה והעמקים

09.08.21
מערכת אתר צה"ל

אל״ם מאיר בידרמן נכנס לתפקיד מפקד חטיבת "הבקעה והעמקים", במקומו של אל״ם בצלאל שנייד, שכיהן בתפקיד כשנתיים ומונה למפקד מחוז הצפון בפיקוד העורף.

טקס החילופים נערך הערב (שני), בראשות מפקד פיקוד המרכז, אלוף תמיר ידעי, ובהשתתפות מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.

 "חטיבת הבקעה מקיימת כל העת שלושה מאמצים במקביל״, אמר מפקד פיקוד המרכז, אלוף תמיר ידעי. ״בטחון שוטף, פיקוד על חטיבת מילואים ובניין כוח של הגדודים הסדירים. שנייד, בסופה של תקופה רוויית פעילות מבצעית ותהליכי בניין כוח משמעותיים, אני סבור שיש לך במה להתגאות, ביצעת את תפקידך בצורה מעוררת הערכה והשראה. אני מבקש להודות לך על ההישגיים הרבים ולא פחות מכך על הדרך, ולאחל לך את מלוא ההצלחה בתפקידך הבא כמפקד מחוז הצפון. בידרמן, אתה מקבל היום את הפיקוד על החטיבה, לפניך אתגר גדול שאני סמוך ובטוח שתוכל לו. במהלך שירותך עברת בכל התפקידים המרכזיים והמשמעותיים בהם עוברת ליבת שדרת הפיקוד של צהל. יכולותיך המוכחות, ניסיונך המבצעי, ומנהיגותך השקטה והבוטחת מעידים כי אין ראוי ממך לפקד על החטיבה בעת הזו. פיקוד המרכז יעמוד לצידך ככל שיידרש".

״את משימת ההגנה בגזרה אנו מבצעים יום-יום, שעה-שעה עם לוחמות ולוחמים, חיילי חיל הגנת הגבולות העושים מלאכתם קודש״, אמר מפקד חטיבת הבקעה והעמקים היוצא, אל״ם בצלאל שנייד. ״לוחמות ולוחמים המסכנים את חייהם על מנת להבטיח לאזרח הגר בגזרה והמבקר בה להמשיך לחיות, להיבנות ולממש את החזון הציוני בארץ ישראל. עוד מצאתי במקום זה אנשים מיוחדים, אנשי אדמה ושליחות שקמים בכל יום לעבודתם, בכל מזג אוויר ובכל תנאי. בידרמן ידידי, מהכרותי איתך, אתה תשפר, תבקר ותדייק את התוכניות ותדע גם לקצור את הפירות וגם לשבח את התוכנית. אתה קצין רציני וחושב, אני שמח מאוד שאני מעביר לך את הפיקוד על החטיבה, אני בטוח בהצלחתך".

"חטיבת הבקעה היא חטיבה עם מסורת מפוארת של לחימה שראשיתה בימי תקופת המרדפים הנועזים והמפורסמים״, אמר מפקד חטיבת הבקעה והעמקים הנכנס, אל״ם מאיר בידרמן. ״המשכה בלחימה עיקשת ומורכבת בתקופת האינתיפאדות. חטיבה אשר הגנה על חבל ארץ בתולי ולא מוכר שהפך ברבות הימים, לחבל ארץ מיושב, חזק ויפהפייה. מפקדים, אנשי ההתיישבות ואנשיי - האחריות ברורה לי ואני מבטיח לעשות כל שלאל ידי כדי לממש אותה במקצועיות, בדייקנות, באנושיות ובחדשנות במקומות שבהן היא נדרשת. בצלאל חברי הטוב, יש לך במה להיות גאה, מימשת את אחריותך ומעבר לכך. אתה מעביר לי חטיבה חזקה, חטיבה מלוכדת שאנשי ההתיישבות והמפקדים בה רואים בה כמשפחה".