מבצע "שומר החומות" - סיכום 16.05

15.05.21
מערכת אתר צה"ל
  • 19:25 - נכון לשעה 19:00: החל מהשעה 7:00 הבוקר, זוהו כ-190 שיגורים מעזה לישראל. כ-20 שיגורים נפלו בשטח הרצועה. לוחמי ההגנה האווירית יירטו עשרות רקטות על פי מדיניות היירוט.

  • 18:43 - כוחות תקפו מחסן אמצעי לחימה של חמאס במרכז הרצועה, כחלק מהמאמץ לסיכול יכולות האש של ארגון הטרור, תוך סגירת מעגלי מודיעין ואש של אוגדת עזה.

  • 18:33 - מטוסי קרב תקפו משרד לביטחון פנים של ארגון הטרור חמאס, המשמש כתשתית צבאית, בצפון רצועת עזה.

 
תקיפת משרד לביטחון פנים של ארגון הטרור חמאס

  • 18:20 - כלי טיס תקפו עמדת שיגור תת קרקעית של ארגון הטרור גא"פ, בדרום רצועת עזה. בנוסף, הותקף מוצב של ארגון הטרור חמאס בצפון הרצועה.

  • 17:41 - לוחמי זרוע הים סיכלו כ-80 מטרות מתחילת המבצע - צפו ברגע הפגיעה במשגר הטילים שהיה מכוון למרכז הארץ.

  • 16:45 - מטוסי קרב תקפו דירה מבצעית של פעיל מודיעין צבאי בארגון חמאס ובה עמדת טילי נ״ט בצפון רצועת עזה.

  • 16:33 - לוחמים וכלי טיס תקפו שלוש עמדות שיגור רקטות נוספות של חמאס בצפון הרצועה. בנוסף, סיכלו שישה פעילים שעסקו בהכנת השיגור.

  • 15:07 - כלי טיס תקפו מחסן אמצעי לחימה שמוקם בביתו של פעיל חמאס במרכז הרצועה. בנוסף, כלי טיס של תקפו מחסן אמצעי לחימה ימיים של הארגון בדרום הרצועה.

 
תקיפת מחסנים לייצור אמל"ח בביתם של פעילי חמאס

  • 14:02 - לוחמים וכלי טיס תקפו שלוש עמדות שיגור נוספות של חמאס ברצועת עזה.

  • 11:58 - מטוסי קרב תקפו נכסים צבאיים במטה המודיעין של חמאס בצפון רצועת עזה. בבניין פועלים פעילי מודיעין של הארגון, שמגבשים תמונת מצב עבורו. תקיפה זו מהווה פגיעה בתשתיות מרכזיות בחמאס.


תקיפת נכסים צבאיים במטה המודיעין של חמאס


בתמונה: נכסים צבאיים במטה המודיעין של חמאס

  • 11:31 - מטוס קרב תקף את ביתו של מפקד גדוד כפר ג'בליה בחמאס, ממנו פעלה תשתית צבאית לניהול לחימה.


תקיפת ביתו של מפקד גדוד ג'בליה בחמאס

  • 11:20 - מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו 11 משגרי רקטות בסג'עיה וחאן יונס וחוליית פעילי טרור בחאן יונס בעת ששיגרה רקטות לעבר שטח ישראל.
  • 11:10 - מטוסי קרב וכלי טיס תקפו מחסן אמצעי לחימה במחנה המרכז בעזה, שמוקם בביתו של פעיל חמאס.

  • 08:46 - נכון לשעה 07:00: החל מהשעה 19:00 אמש, זוהו כ-120 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. כ-11 שיגורים נפלו בשטח הרצועה. לוחמי ההגנה האווירית יירטו עשרות רבות של רקטות על פי מדיניות היירוט.

  • 07:00 - מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו ב-24 השעות האחרונות למעלה מ-90 מטרות של ארגוני הטרור חמאס וגא"פ ברחבי רצועת עזה.



תקיפת ביתו של יחיא סינוואר 


בתמונה: ביתו של יחיא סנואר ראש הלשכה המדינית של חמאס בעזה

בין המטרות שהותקפו: בתיהם של יושב ראש הלשכה המדינית של חמאס בעזה, יחיא סינוואר, ושל אחיו, מחמד סינוואר שאחראי על מערך האספקה וכוח האדם של הארגון שבחאן יונס. הבתים שימשו כתשתית טרור משמעותית.


בתמונה: ביתו של יחיא סנואר, ראש הלשכה המדינית של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה

בנוסף הותקפו לשכתו של סמאח סראג', ראש התכנון והפיתוח בלשכה המדינית של הארגון, ביתו של יוסף עבד אלואהב, מפקד גדוד זיתון של החמאס בעיר עזה, וביתו של אחמד עבד אל עאל ברפיח, מוביל בתחום ההברחות ומחזיק בתיק מודיעין צבאי של חמאס.   

המבצע נגד פרויקט ה"מטרו" של חמאס נמשך, בשלב ב' הותקפו כשלושים יעדים ע"י מטוסי קרב ובאמצעות כ-100 חימושים מדויקים. הלילה התמקדו התקיפות בצפון-מזרח ובמרכז הרצועה. התקיפה השיטתית של המנהור הקרקעי מורידה לטמיון עבודה של שנים, וזורעת פחד בקרב הפעילים והבכירים בארגון הטרור. "בחפירת המנהרות הושקעו מאות מיליוני דולרים, כל מטר של מנהרה עולה בערך 500 דולר", מבהיר דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן, "אנחנו רואים יותר ויותר את הפחד של פעילים ובכירים להיכנס לתת-קרקע. אף אחד לא רוצה לנסוע במטרו יותר".


 
תקיפת ה"מטרו" שלב ב'


דגש חשוב במבצע הוא הכרסום במערך הרקטי של חמאס, שחשוב לארגון מאוד. ב-36 השעות האחרונות הצליחו כוחות צה"ל לתקוף כ-40 משגרים רב-קניים, הכוללים 4-9 קנים, ויכולות שיגור מטחים גבוהות. התקיפות בוצעו בהצלחה בזכות רעיון חדש שפותח ע"י קצינים תוך כדי הלחימה, ומאפשר לאתר ולפגוע גם במשגרים וגם בחוליות השיגור.



תקיפת משגרי רקטות בעזה


בנוסף, הותקפו עשרות אתרי ייצור ואחסון אמל"ח בצברה תל אלוהא, בשיח' אומדאן ובעיר עזה, חלקם אוחסנו בביתם של פעילים במערך הימי והאווירי של חמאס, חוליות נ"ט ויחידות התקפיות של מערך הסייבר.