כך חילצה המשלחת צעירה ופעוט מבין ההריסות

08.02.23
מערכת את"צ

אתמול בלילה (שלישי), בדרכם לאתר הרס נקרא צוות ממשלחת החילוץ הישראלית ע"י המקומיים לעזרה, לאחר ששמעו רעשים מתוך הריסות.

פעילות המשלחת בהריסות בטורקיה

"נכנסנו לחילוץ מורכב של ארבע וחצי שעות", משחזר מפקד הצוות, רס"ן (מיל') מתן שניידר, "החילוץ כלל הרבה מאוד עבודות הנדסה ועבודות של הרופא והפראמדיקים, כשבסוף יצאה בחורה בת 23, בריאה ושלמה חוץ משבר באגן". לבסוף, פונתה הצעירה וחזרה לארוס שלה.

בנוסף, כוח החילוץ הישראלי איתר במהלך הלילה בהריסות מבנה שקרס לחלוטין פיר. הכוח זחל לתוכו ושמע קולות, וגילה כי מדובר בילד בן 12 שארבעת בני משפחתו נספו.

לאחר פעולת חילוץ בת ארבע וחצי שעות הילד חולץ.

משלחת "ענפי זית" של צה"ל, משרד הביטחון ומשרד החוץ המריאה ביום שני למוקד ההרס בטורקיה, בו התרחשו רעידות האדמה.

המשלחת, בהובלת פיקוד העורף, המריאה במטוסי חיל האוויר מבסיס נבטים, ועם נחיתתה החלה מיידית במשימת החילוץ והסיוע. שני מאמצים שונים מתקיימים במקביל: מאמץ החילוץ עליו מפקד אל"ם (במיל') גולן ואך, והמאמץ הרפואי, שבמסגרתו מוקם בית חולים שדה בדרום טורקיה, לא רחוק ממקום עבודתה של המשלחת.

מדברי רס"ן (מיל') מתן שניידר, מפקד צוות במשלחת

"המשלחת מורכבת מכוח חילוץ של למעלה מ-150 איש וכוחות נוספים שיצטרפו", משתף אל"ם ואך, "המשלחת הישראלית היא הגדולה ביותר מבין האחרות, למעט אזרבייג'ן ששלחה 400 איש. הגענו למספר החילוצים הגבוה ביותר עד כה. המהירות שבה הגענו לשטח, היא מה שהביא אותנו לתוצאות האלה ואני מקווה שנגיע לתוצאות נוספות בהמשך".

גם לאחר מספר רב של שעות בהם יש לכודים מתחת להריסות, אל"ם ואך נשאר אופטימי: "למרות מזג האוויר הקר, חלק מהמבנים שומרים בין ההריסות על טמפרטורה חמה, כך שמזג האוויר לא פוגע בהם. ב-5-6 ימים הבאים אנחנו ממשיכים לחפש בצורה רצופה. בהאיטי מצאנו אנשים חיים גם אחרי 100 שעות".

מדברי סרן (מיל') אלון הומינר, משתתף במשלחת ובחילוץ הפעוט

המשלחת ממשיכה בפעולות החילוץ, ולאחר דיווח מהטורקים על קריאות בכי מבין ההריסות, הצליחו לחלץ לאחר פעולה של כמה שעות פעוט בן שנתיים.