טקס חילופי מפקד עוצבת 'המפץ'

10.09.23
מערכת את״צ

טקס חילופי מפקד עוצבת 'המפץ' (146) נערך הערב (ראשון) בראשות מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין.

מאו"ג 146 היוצא, תא"ל יעקב (קובי) הלר, אשר כיהן בתפקיד כשנתיים, סיים את תפקידו וייצא לללימודים במכללה לביטחון לאומי. את הלר מחליף תא"ל ישראל שומר, אשר סיים לאחרונה את תפקידו כראש מחלקת מבצעים באגף המבצעים.

תחת פיקודו של תא"ל יעקב (קובי) הלר, אוגדה 146 הגבירה את מוכנותה למשימותיה בשגרה ובחירום. בשנתיים האחרונות, אוגדה 146 הגיעה להישגים משמעותיים בעולמות האימונים, התרגילים, מחסני החירום, ועוד.

רק בשבוע שעבר הרמטכ"ל ביקר באוגדה וסקר את מוכנות האוגדה למלחמה ומצב מחסני החירום בצפון ביחס לתרחישי חירום שונים. בשנה האחרונה סופקו למחסני החירום של האוגדה אמצעי תפעול מתקדמים, שופצו מרחבי העבודה, הוענקו תמריצים לאנשי הקבע הפועלים ביחידות ואבטחת הבונקרים עברה שיפור משמעותי.

"ביום השלישי למלחמת יום הכיפורים, לפני חמישים שנים, יצאה אוגדה 146 למתקפת הנגד בדרום רמת הגולן, והפכה על פיה את תמונת המערכה בחזית הצפון", אמר תא"ל הלר, "היוזמה שלקחו אז מפקדי האוגדה ולוחמיה, כמעט כולם אנשי מילואים, היא היא שאפשרה לחלץ ניצחון ממציאות של תבוסה גדולה".

"בימים אלה מתנהלת מחלוקת גדולה בקרב הציבור בישראל", הוא ציין, "לכולנו יש מה ללמוד מהלכידות, מהרעות, מהאחווה, מההכלה ומהקבלה וכן - גם מהאהבה ששוררת בשורותיהם של אנשי המילואים".

"אסור שנפגע בערכו של מוסד המילואים וחשוב שנחזק אותו ונשמרו. לא נוכל בלעדיו. אין לנו צה"ל אחר, אין לנו אנשים אחרים, אין לנו מילואים אחרים. הייתה זו המשמרת שלי ושלכם ויצאנו ממנה טובים יותר, מחוזקים יותר ומאוחדים יותר".

"התקופה האחרונה בה למדתי, פגשתי, סיירתי ונחשפתי לאוגדה, יחידותיה ואנשייה, אני מוצא לציין כי פגשתי מצוינות, משימתיות, מורשת מפוארת וכל זאת בהובלת מפקדים ואנשים מעולים המובילים את עשיית האוגדה ומשמרים את המורשת של 73׳", הסביר תא"ל שומר, "זו המגלמת משימתיות, חתירה לניצחון, רעות לוחמי וענייניות".

"אנשי האוגדה, פקודים, מפקדים ולוחמים, יחד נשיג לנגד עיננו את כדירות ומוכנות האוגדה למלחמה, ננהג במשימתיות בדרך ארץ", הוסיף תא"ל שומר, "נמשיך ללכד את שורותינו וכל זאת תוך טיפוח ופיתוח אנשינו - נעשה את כל אלו בשמירה מתמדת על ערכי האוגדה, ומורשתה המפוארת אשר הובילה אותה גם בקרבות של 73׳".

"לפני 55 שנים הוקמה עוצבת ׳המפץ׳, חמש שנים אחר כך כבר הובילה את התקפת הנגד של צה"ל בזירה הצפונית, ברמת הגולן, עד לניצחון", סיפר אלוף גורדין, "כמו לפני 50 שנים, כך גם היום מהווה אוגדת 146 מרכיב מרכזי בהערכות למלחמה של הפיקוד הצפון".

"קובי - לקחת פיקוד על האוגדה לפני שנתיים מתוך תחושת שליחות ואחריות גדולה".

"השכלת להתחבר מיד על אנשי המילואים המנוסים והמסורים ובנית סביבך צוות תומך חזק", הוא ציין, "הפשלת שרוולים והכנסת את להב המחרשה עמוק לקרקע המוכנות והכשירות של האוגדה ויחידותיה".

"ישראל - אתה מהמפקדים הטובים שיש לנו. אתה מגיע עם ניסיון עתיר, גם בשטח וגם בדרגים הפיקודיים והמטכ״ליים", אמר אלוף גורדין, "אתה האדם הנכון במקום ובזמן הנכון".

"דע להמשיך את התהליכים המשמעותיים באוגדה, השכל להוביל ביחד עם אנשיך ונוסף את הקומה שלך".