דקה אחר דקה - כל מה שקרה בחילופי הרמטכ"ל ה-23

16.01.23
יובל טל ורוני מינצנט, מערכת את"צ

 

כתיבה ועריכת תוכן: יובל טל ורוני מינצנט, קריינות: רוני מינצנט, עריכת וידאו: אלה טולדנו

מהיציאה מבתיהם, דרך קבלת הדרגות ועד משמרי הכבוד: יום חילופי הרמטכ"ל היה מלא ברגעים חשובים, חגיגיים ומרגשים. עשינו לכם סדר למקרה שפספסתם.

15:15 - הרמת כוסית ופרידה מהרמטכ"ל ה-22 בראשות שהב"ט בחד"ן הרמטכ"ל, מחנה רבין, ומשמר כבוד לרמטכ"ל היוצא, רא"ל אביב כוכבי.

 

השידור המלא:

 

14:45 -  משמר כבוד לרמטכ"ל ה-23 ברחבת בניין מטכ"ל במחנה רבין.

 

הרמטכ"ל ה-23, רא"ל הרצי הלוי, התקבל במשמר כבוד חגיגי לרגל כניסתו לתפקיד, במחנה "רבין", הקריה.

 

משמר הכבוד התקיים בהשתתפות, שר הביטחון, מר יואב גלנט, כלל חברי פורום מטכ"ל, מפקדים, אורחי כבוד ומוזמנים נוספים.

 

12:10 - ביקור הרמטכ"ל ה-22 והרמטכ"ל ה-23 בכותל המערבי.

השידור המלא מביקורם בכותל המערבי:

 

הביקור נערך בהשתתפות הרב הראשי של צה"ל, תא"ל הרב איל קרים, רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ', ומנכ"ל הקרן למורשת הכותל, מר מרדכי (סולי) אליאב.

 

11:30 - הרמטכ"ל ה-22, רא"ל אביב כוכבי והרמטכ"ל ה-23, רא"ל הרצי הלוי, בביקור בהיכל הזיכרון הממלכתי לחללי מערכות ישראל בהר הרצל.

 

במהלך הביקור הניח כוכבי זר לזכרם של הנופלים, כשהוא מלווה על ידי שני חיילים ממשפחות השכול, אחריו, הלוי הדליק אבוקת זיכרון לזכר חללי מערכות ישראל אשר נפלו למען הגנת המולדת, כשלצידו חייל ממשפחת השכול.

הביקור נערך בהשתתפות ראש אגף כוח האדם, אלוף יניב עשור, מנהל היכל הזיכרון, אל"ם (מיל') מר יאיר בן שלום, סמנכ"ל וראש אגף משפחות, הנצחה ומורשת, מר אריה מועלם, סגל היכל הזיכרון, ומוזמנים נוספים. 
הרמטכ״ל ה-23, רא״ל הרצי הלוי עמד בסמוך לאבן הזיכרון של דודו, הרצל (הרצי) הלוי ז״ל שנפל במלחמת ששת הימים. הרמטכ״ל קרוי על שמו.
הרמטכ"ל ה-22 והרמטכ"ל ה-23 הצדיעו והדליקו את הנרות על קיר הזיכרון לזכרם של חבריהם, מפקדיהם ופקודיהם, שנפלו בעת מילוי תפקידם בלחימה על הגנת העם, הארץ והמולדת.
10:00 - טקס קבלת מינוי והענקת דרגת רב-אלוף לרמטכ"ל ה-23 בראשות ראש הממשלה ושר הביטחון, בירושלים.

השידור המלא מהענקת הדרגות בראשות ראש הממשלה:

 

רגע הענקת הדרגות:

 

"אני מקבל עליי היום את הפיקוד על צבא ההגנה לישראל, מגנה של מדינת ישראל ואזרחיה", אמר הרמטכ"ל הנכנס, רא"ל הרצי הלוי בנאומו, "עת התגייסתי, ככל נער צעיר העומד בשערי הבקו"ם, לא תכננתי מסע ארוך שכזה. במבט לאחור, לכל תפקיד שביצעתי ב-37 שנות שירותי הייתה תרומה לרגע הזה, בו אני מקבל עליי את הזכות לפקד על צה"ל".

לנאום המלא לחצו כאן

"זה היה חלקי, זה היה מסע טוב, בצבא טוב מאד, וטוב וחשוב לשרת את ארצנו. אני מצדיע לכם חיילי ומחבק אתכם", סיכם הרמטכ"ל היוצא, רא"ל אביב כוכבי בנאומו, "לעולם תישארו חיילי, ומרגע זה אני חייל שלכם".

לנאום המלא לחצו כאן

9:24 - הרמטכ"ל הנכנס, אלוף הרצי הלוי, יצא מביתו לטקס קבלת המינוי והענקת דרגת רב-אלוף.

 

8:45 - הרמטכ"ל היוצא, רא"ל אביב כוכבי, יצא מביתו לטקס קבלת המינוי והענקת הדרגה לרמטכ"ל הנכנס, אלוף הרצי הלוי.