לוחם צה"ל נהרג ו-3 נוספים נפצעו בפיגוע דריסה סמוך למחסום מכבים

31.08.23
מערכת את"צ

לוחם צה"ל, סמל מקסים מולצ'נוב, בן 20, עלה מאוקראינה לישראל והתגורר בהרצליה, לוחם בחטיבת האש 282, נהרג הבוקר (חמישי) בפיגוע הדריסה סמוך למחסום מכבים.

הלוחם הועלה בדרגה מדרגת רב-טוראי לדרגת סמל לאחר מותו.

הודעה נמסרה למשפחתו של הלוחם.

צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה.

 

״מקסים היה בן אדם זהב. חייל בודד שעלה מאוקראינה והשאיר את המשפחה מאחור כי היה לו חשוב לעלות לישראל, להתגייס לצה״ל ולהיות לוחם״, אמר סרן יונתן פרימור, מ״פ סוללה ג׳ בגדוד 411, ״בחור שמח, חייכן, שהיה עוגן לחברים בצוות ובפלוגה״.

״בסוף הטירונות תרם מח עצם והציל חיים, כשעלה לפלוגה בקו לבנון שימש כטען וירה פגזים באירוע מבצעי, וגם את המשימות שלו בקו יהודה ושומרון עשה בצורה מצוינת״, הוא המשיך, ״אובדן קשה בפלוגה שלנו. אני בטוח שמה שהוא היה רוצה שנעשה זה להרים את הראש ולהמשיך במשימות שלנו - גם להגן על המשפחות והחברים, שזה לא יקרה להם, וגם לזכרו״.

בנוסף, בפיגוע נפצעו לוחם צה"ל באורח קשה ושני לוחמים נוספים באורח קל, הלוחמים פונו להמשך קבלת טיפול רפואי בבית חולים. משפחותיהם עודכנו. המחבל, שנהג במשאית, המשיך בנסיעתו לכיוון מעבר חשמונאים ונוטרל על ידי מאבטחי משרד הביטחון.

 

הרמטכ״ל הגיע למחסום מכבים, יחד עם מפקד פיקוד מרכז, מפקד אוגדת יהודה ושומרון ומפקד חטיבת אפרים. הרמטכ״ל קיים תחקיר ראשוני לפיגוע. במסגרת התחקיר הוצגו לרמטכ״ל לקחים ראשוניים מהפיגוע, והערכות הכוחות לסיכול והגנה במרחב.

הרמטכ״ל התייחס לתמונת המצב המבצעית בעקבות הפיגועים האחרונים: ״אנו מגבירים את פעילות הסיכול וההגנה ביהודה ושומרון, וגם מהתחקיר של הפיגוע הזה נפיק את הלקחים באופן מיידי״.

לוחמי צה"ל מיפו הלילה (שישי) בכפר דיר עמאר שבחטיבת אפרים, את ביתו של המחבל שביצע את פיגוע הדריסה. 

במהלך הפעילות התפתחו הפרות סדר אלימות, במסגרתן חשודים יידו אבנים והשליכו בקבוקי תבערה לעבר הכוחות שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי רוגר, זוהו פגיעות.

אין נפגעים לכוחותינו.

 

״אתמול בשעות הבוקר הגיע מחבל מאזור כפרי מערב רמאללה, ביצע פיגוע באזור מחסום מכבים״, אמר מח״ט אפרים, אל״ם נתנאל שמכה, ״בפיגוע לוחם אחד נהרג ושלושה לוחמים אחרים נפצעו, ביניהם פצוע קשה. כבר באותו יום לאחר כשעה נכנסנו לכפר שלו והתחלנו תהליך של מיפוי. זה דבר ערכי, סגירת מעגל, מקווה שנצמצם את כמות המחבלים״.