"ברגע שזיהינו אותו חתרנו למגע, ירינו לעברו עד לנטרולו המלא"

15.11.22
מערכת את"צ

מחבל כבן 18, תושב הכפר חארס בעל היתר כניסה לישראל, הגיע בשעות הבוקר לשער הכניסה באזור התעשייה אריאל, שבחמט"ר אפרים, ודקר אזרח. משם המשיך לתחנת דלק סמוכה, ודקר אזרחים נוספים. 

 

המחבל נמלט ברכב גנוב לכביש 5, פגע בכלי רכב ודרס אזרח. משם נסע ברכב גנוב אחר לכיוון מחסום חוצה שומרון, וכשהבין שלא יוכל להתקדם, שב חזרה לכיוון הזירה בה ביצע את פיגוע הדריסה.

לוחמים ואזרחים באזור הזירה ביצעו לעברו ירי, עד שנוטרל ונהרג מירי לוחם צה"ל. כוחות צה"ל סורקים במרחב אחר חשוד בסיוע למחבל.

"הבוקר קיבלנו דיווח על פיגוע דקירה במרחב אריאל", משחזר רב"ט ה', לוחם בגדוד 51, שהיה בפעילות סיור יזומה משולבת של צה״ל ומשטרת ישראל, "קפצנו לאירוע וברגע שזיהיתי את המחבל, חתרתי למגע וביצעתי לעברו ירי עד להסרת האיום ונטרול המחבל".

"הבוקר, כשנסעתי בכביש 5", מספר טור' י', לוחם בהכשרת שריון שהיה בדרך לאזכרתו של שלום סופר ז"ל, "הבחנתי באירוע חריג על הכביש. כשהבנתי שזה פיגוע, יצאתי מהרכב, זיהיתי את המחבל ויריתי לעברו עד לנטרולו המלא".

"מדובר באירוע קשה, שבוצע על פי ההערכה על ידי מפגע בודד, על רקע ירידה בהסלמה באזור בשבועות האחרונים", אמר גורם בכיר בצה"ל, "אנחנו בודקים האם היו לו מסייעים ונבצע מעצרים. נמשיך לעשות כל שנידרש כדי שהפיגוע הזה לא יעורר השראה לפיגועים נוספים ולגדוע אותם באיבם".

הרמטכ״ל, רא"ל אביב כוכבי, יחד עם מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס, מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תא"ל אבי בלוט, ומפקד החטיבה המרחבית אפרים, אל"ם מורדי וייס, ערכו תחקיר בזירה בה התרחש הפיגוע. "אני מוסר את תנחומיי למשפחות הנרצחים והחלמה מהירה לפצועים", אמר הרמטכ"ל, "מי שנטרלו את המחבל היו לוחמים צעירים אשר חתרו למגע ופעלו בקור רוח על מנת להביא לסיום מסע ההרג הרצחני".