זה כל מה שמחכה לכם בבסיסים שאליהם תגיעו

באיזה בסיס יש פעמיים בשבוע שניצל א'? איפה תעברו הכי הרבה תכנים דיגיטליים בהכשרה? והיכן תמצאו חדר ספינינג? לקראת גיוסי אוגוסט 2022, אספנו עבורכם את כל מה שצריך לדעת על הבסיסים בהם תעברו את ההכשרה שלכם. הרשימה המלאה 

24.07.22
גל רביבו, מערכת את"צ

בא"ח גולני 

השירות בבא"ח הוא במתכונת בסיס סגור. הטירונים בפלוגות עוברים טירונות רובאי 05 במשך ארבעה חודשים ולאחר מכן אימון מתקדם המקנה רובאות 07 בסופו. ההכשרה בבא"ח מתמקדת ב-6 דגשים עיקריים: משמעת, קליעה, כושר גופני, שדאות (פיתוח היכולת לשרוד בשטח), התמקצעות (הכרת אמצעי הלחימה השונים) וחינוך. בשבוע הראשון עוברים הטירונים שבוע "טרום טירונות" במהלכו המעוניינים בשירות בגדוד הסיור (סיירת) של גולני יוצאים לגיבוש.

בבסיס ישנם 3 חדרי אוכל - לטירונים, לחיילים באימון המתקדם ולמפקדה (הסגל) וישנו בניין הדרכה ממוזג בו עוברים הטירונים חלק מההסמכות. כמו כן, קיימים בבסיס מרפאה ומרפאת שיניים, מטווחים, 3 מגרשי ספורט, אולם ספורט, מכון כושר, חדר ספינינג, חדר כוח עם משקולות, בית כנסת ושק"ם (כוורת) גדול. מגורי הטירונים בבא"ח מסודרים בצורה של חצי עיגול לאורכו ומסומנים באותיות א' עד ה' ו- ח' עד ל'. המבנים מחולקים לפי הגדודים 51, 12, 13, הסיירת ויחידת אגוז וכל מבנה מכיל מגורי טירונים (חדרים סגורים וממוזגים), מגורי סגל, רחבת מסדר עם דגל, שירותים ומקלחות.

הדבר הראשון שמרגישים כשנכנסים לבא"ח הוא האווירה של המשפחתיות. החיילים קוראים לעצמם "משפחת גולני" וכשמגיעים לבא"ח מבינים למה הכוונה - הטירונים, החיילים, הסגל, כולם מכירים את כולם. יש אווירה טובה של קרבה, דאגה, ומשפחתיות. 

בנוסף, שמים בבא"ח דגש על חינוך ומורשת קרב. במהלך ההכשרה עוברים החיילים ימי חינוך וערבי מור"קים במטרה לגרום להם לתחושת שייכות, למורל ולגאוות יחידה. החיילים מבקרים במקומות בעלי קשר היסטורי לחטיבה, ובימים אלו מוקם "חדר נושאים" בו יוצגו כתבות ומידע על החטיבה, כל זאת מתוך הנחה ש"צבא בלי חינוך יודע לרוץ, צבא עם חינוך יודע למה הוא רץ".

בא"ח העורף (בית הספר לחילוץ)

הכשרה קשוחה אך מהנה וחוויתית המתמקדת בלמידת מקצוע הלוחם ברמה גבוהה ומקצוע המחלץ אשר ייחודי אצלנו בחטיבה. בבא"ח חדר אוכל בין הטובים בצה"ל, מגורים מרווחים וחדשים, צוות תש שעובד 24/7 לטובת החיילים, ומפקדים עם היחס האישי הכי טוב שתפגשו. 

מרפאת הבא"ח גדלה ומתחדשת מרגע לרגע, עם צוות רחב של רופאים ואנשי מקצוע תותחים (כגון תזונאית, פיזיותרפיסטית וקב"ן). בנוסף קיימים חדר כושר, חדר ספינינג וחדר כוח וציוד חדשני לשטח בשביל לשמר ולחזק את כושר החיילים. 

בא"ח גבעתי

בבא"ח יש מתקני כוח פונקציונלי, מאמן כושר לחימה , מטווחים משודרגים, מבנים ממוזגים, מגורים משופצים, מסודרים ונקיים, חלבייה ושק"ם חדשים ומפנקים ששופצו בשנים האחרונות. לאחרונה גם נוסף סימולטור ירי  מיוחד וחדיש המאפשר להתאמן במצבים שאולי אפשר לדמות בשטח כגון: ירי במצבי לחץ, מטרות בתנועה, זיהוי אויב בקהל ולוחמה בשטח בנוי.

 

בא"ח כפיר 

מלבד מגורי החיילים המשופצים, הוקם בבא"ח אולם ספורט חדש על מנת לחזק את הכושר הקרבי אצל הלוחמים בחטיבה ותוכלו למצוא בו חדר ספינינג, חדר מתקני כוח, אולם ממוזג, חדר קרב מגע ומלתחות. בנוסף, הוקמו מתקנים שמדמים לחימה בשטח בנוי וירי שמושלמים לאימונים במסלול של לוחם בחטיבת כפיר.

בא"ח נח"ל

הבא"ח מחולק לשניים - הראשון נקרא "טוב", ובו מתקיימת הטירונות. החלק השני נקרא "קריות" והוא אמון על האימון המתקדם. במקום פועל הסימולטור "מאמן לחימה", שפותח ע"י "בגירה". למעשה, הבא"ח הוא הראשון שקלט את הסימולטור אליו.

העיר הקרובה ביותר לבא"ח היא ערד. בתחום הקולינרי, תוכלו למצוא בבסיס פוד-טראק חדש (פתייה), לצד שק"ם, חלביה ובשריה.

החדרים בבא"ח ממוזגים, חלק מתכני ההכשרה עוברים בצורה דיגיטלית והאוכל בחד"א איכותי, מזין, מגוון, והכי חשוב - לפחות פעמיים בשבוע יש שניצל א'.

שיזפון (בא"ח לשריון)

לחיילים מחכה חדר אוכל עם שלוש ארוחות ביום, חדרים ממוזגים עם ארונית לכל חייל, ומקלחות נקיות ומוכנות להגעת הטירונים.

בנוסף, הרבה תכנים דיגיטליים יועברו ללוחמים כחלק הלמידה המתקדמת: הלמידה הטכנולוגית תכלול למידה בטלפונים, מחשבים, העברת סרטוני למידה והכשרה דרך תרחישי VR - כל זאת כדי ללמוד באופן מקצועי יותר את מקצועות הטנק.

שבטה (בא"ח תותחנים)

הטירונים החדשים שמגיעים לבא"ח יגיעו לאחר שרשרת הקליטה, ויעברו שיחת פתיחה, בבא"ח, הם יקבלו שלוש ארוחות טריות ומזינות ביום (השמועה היא שבשבטה האוכל הכי טעים בצבא), חדר אוכל ומגורים משופצים, ושירותים ומקלחות נקיים וחדשים. בחיל התותחנים, ההכשרה היא של לוחמות לצד לוחמים, שהופכים להיות החברים והחברות הכי טובים והמשפחה השנייה שלכם, כבר מהטירונות.

קריית ההדרכה (עיר הבה"דים)

במרכז קריית ההדרכה ממוקמות מגוון רחב של חנויות נוחות לקניית פריטי מזון, אוכל מוכן, השלמה של ציוד אישי ומגוון פינוקים. החנויות מכילות היצע רחב ופועלות בשטח הבסיס לצד פעילותם של חדרי האוכל המספקים מענה מקיף של שלוש ארוחות ביום.

בבסיס פועל גם צוות רפואי המספק מענה לחיילי ומפקדי הבה"דים ומרפאה גדולה וחדשנית הנותנת מענה מקיף. קריית ההדרכה מעודדת שמירה על אורח חיים ספורטיבי ובריא ותוכלו למצוא בה קריית הספורט מתקדמת עם ציוד כושר איכותי, חדרי ספינינג, אולם התעמלות רחב ידיים ובריכה גדולה הפתוחה לרווחת המשרתים.

בנוסף, בבסיס פועלת ספריה ייחודית ללימוד ועבודה עצמאית הפתוחה לקהל המשרתים בבסיס ומכילה אלפי ספרים, מחשבים צבאיים ואזרחיים ויש בה אפילו פסנתר העומד לרשות החיילים. בקריית ההדרכה מתקיימים אירועי תרבות בתדירות גבוהה, הן באולם המופעים הגדול במתכונת קרייתית והן עבור כל בה"ד בפרט. בימי שישי ובערבי חג מתקיימות קבלות שבת/ חג מוזיקליות ומהנות.

בה"ד חיל הים

לחיילים שמגיעים לבה"ד מצפה טירונות מותאמת לתפקיד אליו הם מתגייסים, תוך שימת דגש והכרת יחידות זרוע הים והפעילות השוטפת שלהן, סיור על כלי שיט ותמיכה לוגיסטית מלאה. 

החדרים בבסיס ממוזגים, יש מקלחות פרוסות עם מים חמים וכיורים רבים, כך שאין צורך לחכות בתור. האוהלים בעלי חימום מובנה, אטומים בפני מים ועמידים לכל מזג אוויר. האוכל מגוון מאוד, ויש מענה פריסה עשיר לכל מגוון האוכלוסייה - מטבעונים עד לצליאקים.

בח"א 10

לטירונים החדשים העתידים להצטרף למשפחת חה"א דרך שערי בח"א 10, מצפה הכשרה מותאמת למקצועות התעופה בפרט ושירות בחה"א בכלל. תנאי השירות לטירון בבח"א 10 הם מהטובים בבסיסי הטירונות בצבא, הן בתשתיות והן בטיפול בפרט. סגל המפקדים וגורמי המעטפת רתומים כולם לחווית הצלחה משותפת, מתוך הבנה עמוקה של חשיבות ההכשרה הראשונית לחייל.

בית הספר להנדסה צבאית (בהל"ץ) 

בבסיס נחנכו לאחרונה חדר כוח חדש וסימולטור חוסן שהתווסף להכשרה כדי להנגיש ללוחמים את השטח ולהכין אותם לשירותם הסדיר בצורה טובה ויעילה. 

המגורים ביחידה כוללים חדרים ממוזגים ושירותים ומקלחות חדשים ברמה גבוהה בכל הפלוגות. מומלץ להביא מצעים, כרית, שמיכה, גלח"צ, כלי רחצה ומגבת, בגדים חמים כי בערב קריר, ושעון - כדי לעמוד בזמנים!

בית הספר להגנת הגבולות (סיירים)

לטירוני הגנת הגבולות החדשים הכשרה מאתגרת, משמעותית וערכית, שתכלול ניווטים, אימונים, ירי, שדאות ועוד תכנים משמעותיים.

בנוגע להכשרת התצפיתניות והבקא״סיות בבסיס חלו שדרוגים רבים לאחרונה, בין אם זה צמצום מספר מחזורי הגיוס והגדלת כמות המגוייסות בכל מחזור, הסימולטורים החדשים להכשרת התצפיתניות בבהל״ג שמקצרים את זמן החפיפה שלהן, או תכנית ״חברה מביאה חברה״, ולא פחות חשוב - המגורים שעברו שיפוץ מטורף. 

מחו"ה אלון

בבסיס מחו״ה אלון מוכשרים טירונים לרמת רובאות 02 במסגרת עשרות קורסים והכשרות שונים, בהם החיילים לומדים עברית, משלימים את השכלתם התיכונית ומקבלים כלים להמשך שירותם בצה"ל.

בשנה האחרונה נכנס למחו"ה אלון קורס חדש - תוכנית ״תתקדמו״ של אכ"א, שהושקה בשנה שעברה. משתתפיה נמצאים כולם על הספקטרום האוטיסטי ומתגייסים לשירות חובה מלא.

בא"ח צנחנים

חטיבת הצנחנים הינה החטיבה חי״ר היחידה אליה מתבצע גיבוש לפני הגיוס. הבא״ח נבנה בהובלת האמריקאים בשנת 2001, ולכן השדרה המרכזית בבא״ח נקראת ״Main Street״. לא כמו בשאר הבא״חים, מגורי המפקדים נמצאים מול אלה של הטירונים ונמצא באיזור קיבוץ שומריה בדרום הארץ. בבא״ח צנחנים תוכלו למצוא מטווחים ממחושבים שבהם המטרות זזות באופן ייחודי.