עצרת הצדעה ללוחמי דור תש"ח שלחמו בפד"ם במלחמת העצמאות

01.05.22
מערכת את"צ

עצרת הצדעה ללוחמי דור תש"ח שלחמו בגזרת פיקוד הדרום במלחמת העצמאות התקיימה אמש (א') באמפי פארק נחל באר שבע. העצרת הינה חלק ממבצע ׳לאורם׳ שמוביל  הפיקוד במטרה להוקיר את הלוחמים בגזרת הפיקוד במלחמת העצמאות ואת מורשתם.

במסגרת המבצע צעדו אתמול משרתי פיקוד הדרום בנתיבי קרבות יום העצמאות יחד עם לוחמי דור תש״ח, ניהלו עמם שיח והשתתפו בהרצאות מורשת קרב ממלחמת העצמאות. לצד משרתי הפיקוד צעדו גם תושבי האזור, תלמידי תיכונים וחניכי מכינות. העצרת בה השתתפו משרתי הפיקוד ולוחמי דור תש״ח היוותה את שיאו של היום.



בנוסף, היום יתקיים מעמד שחזור הנפת דגל הדיו בראשות מפקד עוצבת אדום, תא״ל איציק כהן, וראש עיריית אילת, אלי לנקרי. במסגרת המעמד תשוחזר ההנפה ההיסטורית שנערכה במבצע עובדה, אחרון מבצעי מלחמת העצמאות.



העצרת התקיימה במעמד שר הביטחון, בני גנץ, ובהשתתפות מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו, לוחמי דור תש״ח, מפקדים, חיילים, משפחותיהם ומוזמנים נוספים.

"לוחמי תש"ח הגשימו במעשיהם את הציונות והפכו אותנו מעם נרדף למדינה העוצמתית והמשגשגת שאנו כיום", אמר שר הביטחון, בני גנץ, "אנחנו פועלים בעוצמה צבאית התקפית והגנתית, פועלים באופן ממוקד בכדי לגדוע את הטרור, בכל מקום, בכל שעה, ומול כל מי שמחולל אותו. ואנו פועלים בעוצמות שארגוני הטרור לא הכירו בעבר, עוצמות שילכו ויגברו בכל פעם שינסו אותנו, מול כל מי שיעשה זאת. חשוב להדגיש, לא תושבי עזה ואיו"ש, לא אזרחי לבנון, סוריה או איראן הם אויבים שלנו. האויבים שלהם הם ארגוני הטרור ומשטרי הטרור שפוגעים קודם כל בהם".

 
"נמצאים איתנו כאן 63 גיבורי ישראל שלחמו במלחמת העצמאות ובמלחמות שבאו אחריה", נאם מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו, "ניצחון מלחמת הקוממיות איפשר לשורשים העמוקים שלנו בארץ הזאת להצמיח מחדש את גזע התקומה, וממנו ענפים ופירות של שגשוג וצמיחה. אנו, דור תשפ״ב, מחדשים מולכם, לוחמי תש״ח, את השבועה לנצחיות מדינת ישראל, שבועה שעומדת על שלושה דברים: על האמונה, הסוד ועל ההבטחה. על האמונה בצדקת דרכנו, על הסוד שכוחנו באחדותנו, ועל הציווי שלעולם נגן על עצמנו בכוחות עצמנו. אנו מודעים לאחריות העצומה שמגיעה עם מסירת אבוקת ההגנה ומתחייבים לעשות כך שבמשמרת שלנו, מדינת ישראל והנגב בפרט, ישגשגו, יפרחו ויצמחו, מדור לדור ומנצח נצחים״.