4 תפקידים, צבא אחד - הצצה לפעילות חיילי וחיילות צה"ל

בערב החג, בטיול עם המשפחה ובארוחה בסוכה - הם יהיו שם. חיילי וחיילות צה"ל פועלים בכל רגע כדי להגן עלינו. במיוחד לכבוד חג הסוכות, ארבעת המינים התאחדו - ויצאו להגן על הסוכה שלנו

15.10.22
מערכת את"צ

 

ערבה - טייסי קרב:

קורס הטיס, שנמשך כ-3 שנים נחשב לאחת ההכשרות הקשות והיוקרתיות ביותר בצה"ל. חניכיו המכונים "פרחי טיס", משובצים בסופו לאחד מתוך מספר תפקידים בצוותי האוויר - בהם טייסי מטוסים, טייסי מסוקים, נווטים ומכוננים. בנוסף, קורס הטיס הוא הקורס הארוך ביותר בצה"ל, והוא מתרחש בבית הספר לטיסה (ביס"ט) שבבסיס חצרים. 

הקורס מחולק לשישה שלבים - מכין, בסיסי, ראשוני, מבואות, מסלולים ומתקדם. פרחי הטיס מתחלקים לשלוש מגמות - קרב, תובלה ומסוקים. בסיום הקורס הארוך והקשה מקבלים חניכיו דרגת סגן וכנפי טיסה, וממשיכים לשירות קבע בן 9 שנים, באחת מטייסות חיל האוויר. במהלך הקורס רוכשים החניכים תואר ראשון באוניברסיטת בן גוריון.

הטייסים והטייסות מהווים את חוד החנית המבצעית של צה"ל, קו ההגנה הראשון במרחב האווירי, ולוקחים חלק מהותי בהגנה על מדינת ישראל. 

אתרוג - לוחם בחטיבת החילוץ וההצלה:

חטיבת החילוץ וההצלה היא החטיבה הקרבית של פיקוד העורף. במקרים של אירועי חירום, כמו אתרי הרס וקריסת מבנים - לוחמי היחידה אמונים על חילוץ אזרחים, והם מוקפצים אל המקום, מסייעים ומצילים לכודים. 

במהלך הכשרתם, הלוחמים לומדים ומתרגלים את יכולות החילוץ והאב"כ, כמו גם את יכולות הלחימה. בסיום ההכשרה, עולים הלוחמים לאחד מארבעת הגדודים - רם, תבור, שחר וקדם.ו

בשגרה, שומרים לוחמי החילוץ וההצלה על הגזרות המבצעיות, ותופסים קווי חי"ר בכלל הגזרות השונות. יחד עם זאת, הם עורכים מארבים, מעצרים וסיורים בגזרה. 

לולב - פרמדיק:

הפרמדיקים הצבאיים עוברים הכשרה מקצועית, שלאחריה הם משובצים ביחידות הלוחמות, בבסיסי אימון חיילי, חטיבות מרחביות, ניידות טיפול נמרץ צבאיות, בחיל היפ, חיל האוויר או בתפקידי הדרכה שונים.

כחלק מתפקידם, הם אחראים על מתן טיפול רפואי במקרי חירום וטיפול במקרי טראומה. בנוסף, הפרמדיקים מהווים ראשי צוות חירום רפואי. כלומר, אם אין רופא בשטח, הם הסמכות העליונה בכל קבלת החלטה בעת הגעתו של צוות החירום למקום האירוע. בשל כך, בסמכותם לבצע פעולות רפואיות מתקדמות כמו עירוי, ניתוחי שדה ומתן תרופות דרך הווריד - ללא נוכחות רופא בשטח. 

בזמן אירוע רב נפגעים, מוקפצים הפרמדיקים לשטח ופועלים במטרה להציל חיים בזמן אמת.

הדס - לוחמת ימית בשייטת 3:

שייטת 3, או בשמה השני שייטת ספינות הטילים, היא יחידה מבצעית של זרוע הים. לוחמי השייטת הם לוחמי חוד ימיים, העוברים הכשרה מאתגרת, בסופה הם משובצים לספינות טילים מדגמי סער 4.5, סערי 5 וסערי 6. 

הספינות פועלות 24/7, לעיתים אף במרחקים של עשרות קילומטרים מחופי ישראל - בחשאיות מוחלטת.

ספינות השייטת מבצעות מבצעים רבים ולוקחות חלק ברוב מבצעי זרוע הים, כשרובם חשאיים לחלוטין ואינם מותרים לפרסום. 

בספינות ישנן מערכות נשק מהמתקדמות בעולם, מערכות איתור וגילוי בעלי טכנולוגיות חדשניות. באמצעות כלים אלו ספינת הטילים מבצעת מגוון רחב של משימות ביניהן - הגנה על נכסיה האסטרטגיים של מדינת ישראל בים, אבטחת הגבולות הימיים של המדינה, ושיתופי פעולה עם כוחות היבשה וחיל האוויר.

אחרי שהבנו יותר על התפקידים השונים - ערבה הטייסת, לולב הפרמדיק, אתרוג הלוחם מחטיבת החילוץ וההצלה, הדס הלוחמת משייטת 3, וכל מפקדי ומפקדות, חיילי וחיילות צה"ל - מאחלים לכם חג סוכות שמח!