אל"ם אורן שמחה נכנס לתפקיד מפקד חטיבת הנח״ל

01.09.21
מערכת אתר צה"ל

אל"ם אורן שמחה נכנס לתפקיד מפקד חטיבת הנח״ל. אל"ם ישראל שומר, אשר כיהן בתפקיד מפקד החטיבה כשנתיים ושב לתפקיד לאחר פטירתו של אל"ם שרון אסמן ז"ל, יחל בקרוב את תפקידו כראש מחלקת המבצעים באגף המבצעים.

מעמד החילופים נערך היום (רביעי) במחנה ״גור״ (בית ליד), בראשות מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו, ובהשתתפות מפקד עוצבת הפלדה, תא"ל נדב לוטן.

"בשנה האחרונה, אני נחשף לאיכות האנשים בחטיבת הנח״ל, את איכות האנשים צריך לתרגם לשני דברים - מוכנות ושיטות לחימה פורצות דרך", אמר מפקד עוצבת הפלדה, תא"ל נדב לוטן, "הרוח ששומר הנחיל פה היא רוח של ענייניות, פרקטיות ועיסוק באנשים. שומר, תודה רבה על שהבנת את גודל השעה. החטיבה בשיא האימון והעשייה וזה מעיד על חוזקה של האנשים ושל התהליך".

"אורן, בנסיבות לא פשוטות אתה מקבל את הפיקוד על החטיבה. אתה לוחם עז עם ניסיון קרבי בלתי רגיל. בטוח שתיקח את האנשים למקומות חדשים, אתה מפקד למלחמה, מעורר השראה ואם אני הייתי מ״פ הייתי מסתכל למעלה ואומר כזה הייתי רוצה להיות".

"לפני חודשיים קרתה הטרגדיה של משפחת אסמן והאובדן למשפחת הנח״ל - חזרתי באותו הבוקר לחטיבה ללא היסוס והמשכנו את הדרך. בהגיון בריא ותחושת שליחות, ביצענו את ייעודנו להיות חטיבה לוחמת, חזקה ומוכנה לכל תרחיש", נאם מפקד חטיבת הנח״ל היוצא, אל"ם ישראל שומר, "אורן, מהיכרותנו רבת השנים יש לך את הכלים והיכולת לקחת אותנו, את החטיבה לפסגות והישגים חדשים – עכשיו זה עלייך".

"היום אני מקבל את הפיקוד על חטיבת הנח״ל בתחושות מעורבות, התרגשות וגאווה גדולה, לצד הנסיבות הטרגיות של אובדן אדם, חבר ומפקד יקר", שיתף מפקד חטיבת הנח״ל הנכנס, אל"ם אורן שמחה, "לא כך קיוויתי שיהיו פני הדברים. אמשיך להוביל ולפקד בדרכו ולהנצחתו. אנו עדים לתקופה בה 'מסביב יהום הסער'. עלינו ורק עלינו מוטלת האחריות לשמירת המוכנות והכשירות המבצעית של הכוחות למלחמה. לכשזה יקרה, וזה יקרה, נצטרך לפעול בזריזות, בגמישות, בעוצמה ובמקצועיות לכל אתגר ומשימה. לא נסתפק בתוצאה אחרת, מלבד ניצחון חד וברור".