את מי המפקדים היו רוצים להזמין לסוכה שלהם?

כמו כולנו, גם מפקדי צה"ל מבלים את החג הזה בנפרד - בין אם בבית או בבסיס. אבל זה ממש לא אומר שאנחנו צריכים לוותר על מנהג האושפיזין. שמענו מ-7 מפקדים מיהו האורח האידיאלי מבחינתם בסוכה ומדוע, ועל הדרך אספנו גם איחולים לחג

06.10.20
מאשה מיכאלסון, בתיה ואן זיידן, עינב כהן גרינברג, ינון שלום יתח, טליה פירון ומירב בראל, מערכת את"צ

תא"ל טל אהרון, ראש החטיבה הטכנולוגית ליבשה באט"ל

כששאלו אותי את מי הייתי רוצה לארח בסוכה שלי, התשובה הייתה ברורה - ליאונרדו דה וינצ׳י! הוא היה איש מדע, היגיון ודעת, ואף מהנדס מהמעלה הראשונה. כולנו מכירים את יצירותיו, ביניהן המונה ליזה, שמחייכת אליך מכל מקום שתסתכל עליה, אך מעטים אולי יודעים שהוא גם ההוגה של מכונת הירייה הראשונה, הרכב המשוריין הראשון והרובוט האנושי הראשון. 

וברוח הקורונה - בעת המגפה השחורה שהכתה באירופה בסוף המאה ה-15, הוא תכנן את עיר העתיד, בה יש הפרדה בין מפלס החיים והמגורים לבין מפלס השופכין והאשפה.

אם כך, נאחל לעצמנו בריאות איתנה, ביטחון ושלום, ושנזכה להיות כמו ליאונרדו דה וינצ'י, וגם לעשות את כל אשר אנו הוגים. שנה טובה, חגי ישראל שמחים לכולם! שמרו על הבריאות.

סא"ל גלעד שריקי, מג"ד אריות הירדן

הייתי שמח לארח בסוכה שלי את יהושע בן נון, שהנהיג את ישראל לאחר המסע במדבר.

יהושע היה לוחם ומנהיג מהמעלה הראשונה - מסופר עליו שבלילות לפני הקרבות, הוא היה מסתובב בין מגורי לוחמיו, יושב עימם ונופח בהם אומץ לב ורוח לחימה. הייתי שמח לשבת איתו ולשמוע ממנו על דרך הפיקוד המעניינת שלו.

אני מאחל לכל חיילי צה''ל וכל אזרחי ישראל חג סוכות שמח!

סא"ל עידו סעד, מפקד בא"ח הגנת הגבולות

הייתי שמח להזמין לסוכה שלי את אריאל שרון ז"ל, לשבת לשוחח איתו על מלחמת יום כיפור ועל ההיסטוריה הצבאית שלו. בעיקר הייתי רוצה לדבר איתו על רגע אחד בו הוא מחליט לכתר את הארמיה השנייה והשלישית ולצלוח את תעלת סואץ. אני חושב שזה רגע מבריק של אדם ומצביא. בנוסף, הייתי רוצה לשמוע ולהבין את הדילמות שהיו לו אז כמפקד קרבי.

חג שמח!

תא"ל אוהד נג׳מה, קצין שריון ראשי

הייתי בדיוק בגדוד 77 ברמת הגולן, כשנשאלתי את מי הייתי רוצה להזמין לסוכה שלי. אז הבחירה שלי היא "מר חיל השריון", אלוף ישראל טל. הייתי שמח לדבר איתו על החיל ועל ההיסטוריה של טנק מרכבה, לשמוע הרבה סיפורי גבורה ומורשת, ורעיונות טכנולוגיים לגבי המרכבה ולאן פניו של הכלי זה מועדות. 

אז שיהיה לכולם חג שמח!

סא״ל דורי סער, מפקד גדוד 53 ״סופה״ 

אני תופס קו בחטמ״ר עציון, ולסוכה שלי הייתי רוצה להזמין את סרן דימה לויטס ז״ל, חבר טוב שלי, אח לנשק, שנהרג לידי בקרב על סג’עייה ב"צוק איתן״. 

דימה פיקד על פלוגת טנקים מחטיבה 7 במהלך המבצע. הוא היה איש ומפקד יקר ומיוחד, הוא חסר לי מאוד והייתי שמח לשבת איתו בסוכה אצלי בגדוד בחג הסוכות. 

אני מאחל ללוחמי צה״ל ולתושבי המדינה חג סוכות שמח! גדוד ״סופה״ שומר עליכם!

אל"ם אמיר גוטמן, מב"ס אשדוד

בסוכות השנה, אם זה היה אפשרי, הייתי מזמין את שני הסבים שלי להתארח בסוכה שלי. שני סביי מהווים עבורי דמויות משמעותיות אשר כל אחד מהם מסמל את מימוש הציונית.

האחד עלה לארץ בסיום מלחמת העולם השנייה לאחר שלחם בנאצים במסגרת שירותו בצבא האדום. השני הגיע לכאן במסגרת תנועות הנוער, טרם עליית הנאצים לשלטון. הראשון היה לוחם וחילוני והשני דתי ששירת ב"הגנה" במסגרת המאבק בבריטים.

שניהם - כל אחד מעולמו שלו, ידעו בחייהם לקבל את האחר, את הדעות השונות ובעיקר לתרום להשגת מימוש החזון הציוני.

חג סוכות שמח!

אל"ם עידן בצלאל, רמ"ח המחלקה הטכנית לומ"ר

הייתי שמח לארח את רוכב האופניים גיא ניב, ששם לעצמו בגיל מצוות יעד להגיע לטור דה פראנס, והצליח להגשים את החלום בחודש האחרון. במסגרת הטור, הוכיח גיא יכולת אישית גבוהה, נחישות, יכולת מנטלית מרשימה והתמודדות עם משברים והכול בצניעות תהומית ודוגמה אישית. 

ברצוני לאחל שנה טובה לעמיתיי, אנשי החטיבה הטכנולוגית ליבשה! שנזכה להמשיך לפרוץ גבולות ולהביא יכולות טכנולוגיות לתמרון הרב זרועי והרב מימדי בדגש על מתן ערך לקצה המבצעי הטקטי ושנמשיך לממש את מצפן החט"ל בתנופה תוך השתנות רלוונטית המתכתבת עם האתגרים המתפתחים. 

כיף להיות שייך לחבורת אנשים טכנולוגים מצוינים, מקצוענים, מדיסציפלינות שונות, שיש להם את ה"לשם מה" המשותף ויכולים, ביחד, ליזום, לתכנן, לפתח ולמבצע יכולות מבצעיות מהמתקדמות בעולם. חג שמח!