גופתו של זכריה באומל ז"ל, מנעדרי קרב סולטאן יעקוב, הובאה לישראל

לאחר 37 שנים של מאמצים מודיעיניים, מחקריים ומבצעיים למציאת הנעדרים מהקרב בסולטאן יעקוב, ובתום מבצע "זמר נוגה" בהובלת אגף המודיעין ואגף כוח האדם, נמצאה והושבה לארץ גופתו של רס"ל זכריה באומל ז"ל. "על כתפי מפקדי צה״ל מוטלת המחויבות הגדולה לדאוג לכל חייל המצטרף לצה״ל ונשבע למדינת ישראל"

03.04.19
מערכת את"צ

צוות מיוחד של צה"ל בראשות ראש אגף כוח האדם, אלוף מוטי אלמוז הודיע למשפחת באומל כי גופתו של יקירם, רס"ל זכריה באומל ז"ל, שנעדר מאז קרב סולטן יעקב, אותרה, הובאה ארצה וזוהתה בישראל. 

רס"ל באומל זוהה באופן וודאי במכון לרפואה משפטית באבו כביר וכן על ידי הרב הצבאי הראשי, תא"ל הרב אייל קרים.

צוותי מחלקת הנפגעים של אגף כוח האדם הודיעו בדקות האחרונות למשפחות שלושת נעדרי הקרב בסולטן יעקב שארע ב-11 ביוני 1982, ועדכנו אותם באיתור וזיהוי גופתו של רב-סמל זכריה באומל ז"ל. כמו כן עודכנו במידע משפחות נעדרי צה"ל. 

"בוצעו הרבה מאוד מאמצים להחזיר את הנעדרים מהקרב", אמר דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, "ביניהם מאמצים מודיעיניים, מחקריים ומבצעיים, השב"כ, המוסד וענף אית"ן של אכ"א. שיאו של המאמץ בסדרת פעילויות שהוביל בחודשים האחרונים צה"ל בראשות אגף המודיעין, והביאה לאיתורו והשבתו ארצה של רב-סמל זכריה באומל ז"ל". 

"לאורך השנים היו מספר ניסיונות חוזרים ונשנים של מאמצים, שהתעצמו במיוחד בשנים האחרונות", הצהיר תא"ל מנליס, "כמו החזרת הטנק מקרב בסולטן יעקוב מרוסיה ביוני 2016. מאז, המאמצים המשיכו ביתר שאת בחודשים האחרונים". 

"המבצע שהוביל אגף המודיעין נקרא "זמר נוגה" בוצע בחודשים האחרונים ואפשר את הבאת הגופה", חשף דובר צה"ל ופרט: "היא הובאה במטוס אל על ונמצאת כבר כמה ימים בארץ במכון לרפואה משפטית באבו כביר. הממצאים עברו בדיקות מורכבות ובסיומן זוהו על ידי הצוות. הבוקר הרבצ"ר זיהה את הגופה".

עוד הוסיף דובר צה"ל כי שני הרמטכ"לים ושני ראשי אמ"ן האחרונים עסקו בנושא, ובחודשים האחרונים התפתחה פעולה שהבשילה בימים האחרונים לכדי הבאת גופתו של זכריה באומן ז"ל לארץ.

"על כתפיהם של מפקדי צה״ל, ואני בראשם, מוטלת המחויבות הגדולה, המחויבות לדאוג לכל חייל המצטרף לצה״ל ונשבע למדינת ישראל", הדגיש הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, "המחויבות היא כלפי כל משפחה המפקידה בידינו את הנכס היקר לה מכל, והמחויבות לחברה הישראלית השמה בנו את מבטחה".

רמ"ח נפגעים על איתורה וזיהויה של הגופה

צה"ל מחויב להמשך המאמצים לאיתורם של רס"ל יהודה כץ, רס"ל צביקה פלדמן וכל נעדרי צה"ל וחללי צה"ל שמקום קבורתם לא נודע. ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, מפקדי וחיילי צה"ל, מחבקים את כל המשפחות ובתוכן משפחות באומל, פלדמן וכץ ברגעים מורכבים אלה. 

לוויתו של רב-סמל זכריה באומל ז"ל, תערך מחר (חמישי), כ"ח באדר ב' התשע"ט, 4 באפריל 2019, בשעה 19:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל בירושלים.
 
רב-סמל זכריה באומל ז"ל נעדר מאז קרב סולטן יעקב שארע ב-11 ביוני 1982.