אלו המטרות המרכזיות שהותקפו בעזה. תיעוד

14.07.18
מערכת את"צ

בהמשך לעשרות התקיפות ברצועת עזה בתגובה לירי לשטח ישראל: כוחותינו תקפו את משגר פצצות המרגמה ממנו זוהו שיגורים לעבר שטח הארץ מוקדם יותר הלילה (שבת).

תקיפת משגר פצצות מרגמה ברצועת עזה

 תקיפת משגר פצצות המרגמה ממנו זוהו שיגורים לעבר שטח הארץ 

קודם לכן, כוחותינו תקפו באמצעות כלי טיס בניין רב-קומות במחנה הפליטים שאטי, בצפון הרצועה. המבנה שימש כמתקן אימונים ללוחמה בשטח בנוי של ארגון הטרור חמאס, ותחתיו נחפרה מנהרת לחימה ששימשה לתרגול לחימה בתת-קרקע. מנהרה זו היא חלק מרשת מנהרות תת קרקעיות שחפר ארגון הטרור חמאס ברחבי רצועת עזה. 

הבניין, שהיה מיועד לשימוש תושבי הרצועה לשירותים ציבוריים ודיור, הפך על-ידי חמאס למתקן אימונים. התקיפה נעשתה לאחר שיושבי הבניין הוזהרו מראש על-ידי כוחות צה"ל, והיא ביטוי אחד מיני רבים ליכולות המודיעיניות והמבצעיות של צה"ל, שיעמיקו ויתעצמו ככל שיידרש.

בניין רב-הקומות שהותקף ברצועת עזה

האירוע מצטרף לתקיפת עשרות מטרות בארבעה מתחמים צבאיים השייכים לארגון הטרור חמאס ביממה האחרונה, כאשר המשמעותית מביניהן היא תקיפה רחבה על מפקדת גדוד חמאס ב"בית להיא" - בה נתקפו שטחי אימונים ללוחמה בשטח בנוי, מחסנים לאיחסון אמצעי לחימה, מתחמי אימונים, חמ"לים, משרדים ועוד. התקיפות מתבצעות בתגובה לירי משטח הרצועה אל יישובי העוטף. משעות אחר הצהריים זוהו כ-100 שיגורים מרצועת עזה לעבר שטח מדינת ישראל בהובלת ארגון הטרור חמאס. כ-20 מהם יורטו על-ידי כיפת ברזל, וכ-73 נפלו בשטחים פתוחים.

נתקפו אתר לייצור אמצעי לחימה ומחסנים לאחסון אמצעים שונים בהם גם יכולות צבאיות של הזרוע הימית של חמאס. תקיפה זו היא ביטוי ליכולת המודיעינית והמבצעית של צה"ל שתתעצם ותתרחב על-פי הצורך והערכת המצב. התקיפה בוצעה בתגובה לאירועי הטרור המובלים על-ידי ארגון הטרור חמאס כנגד אזרחי ישראל וריבונותה לאורך הגדר ובאמצעות טרור האש, וכן בעקבות הירי משטח רצועת עזה לעבר יישובי הדרום במהלך הלילה.

תקיפת בניין רב-קומות ברצועת עזה

תקיפת בניין רב-הקומות במחנה הפליטים שאטי, צפון רצועת עזה

"בעקבות אירועי הלילה, אנחנו תוקפים למעלה מ-40 יעדי טרור, בהם השמדת מפקדת גדוד 'בית להיא'", כך מוסר דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, "במתחם מושמדים עשרים תשתיות טרור, מרחב לשביה, משרדים, חמ"לים ובעצם אנו משמידים את כל התשתית של הגדוד. אנחנו יודעים לעשות דבר זה נגד כל גדוד גם ביום וגם בלילה".

"מעבר לזה, אנחנו משמידים אתר לייצור אמל"ח ושני מחסני אמל"ח אחד מהם של הכוח הימי של חמאס. זוהי תקיפת היום הרחבה ביותר מאז צוק איתן", מדגיש דובר צה"ל, "חמאס מארגן ומייצר דפוס לחימה באש שהוא לא פוגע בחיי אדם, אך הוא פוגע בתחושת הביטחון בעוטף ולזה אנו רוצים לשים סוף".

"צה"ל נלחם כל הזמן בטרור", המשיך, "יש פה שילוב בשבועות האחרונים של פעילות הגנתית, התקפית וטקטית, אנחנו מפעילים את כל הדברים האלה ביחד מתוך כוונה להחזיר את הביטחון ואת תחושת הביטחון לאזור. ההישג הנדרש הוא להחזיר את תחושת הביטחון ולהפסיק את טרור האש. אנחנו ערוכים למגוון רחב של תרחישים ויכולות, אנחנו ערוכים לפריסת כוחות רחבה, וגם יכולות ההגנה האווירית שלנו טובות. כרגע אנו ערוכים וממשיכים".

"אנחנו עם מיטב הכלים, נגביר את העצמה ככל שיידרש, אנחנו נעשה הכל למען שיפור תחושת הביטחון שנפגעה ככל שהאירועים ימשיכו פעילות צה"ל תמשיך ותתעצם, נמשיך לפעול באחריות מול האירועים ברצועת עזה".

תצלום אווירי של מתחם הגדוד "בית להיא"

בנוסף, ביממה האחרונה צה"ל תקף באמצעות מטוסי קרב מנהרות טרור התקפיות בדרום רצועת עזה, ומספר יעדי טרור במתחמים צבאיים ביניהם יעדים המשמשים את ארגון הטרור חמאס להכנת בלוני התבערה, וכן מחנה אימונים של ארגון הטרור חמאס. ארגון הטרור חמאס הוא האחראי על כל המתבצע מרצועת עזה וממנה והוא שנושא באחראיות למצב. צה"ל ערוך למגוון תרחישים שילכו ויתעצמו על-פי הערכת המצב והצורך המבצעי. צה"ל נחוש להמשיך ולהגן על אזרחי ישראל.