"נכון ומוכן לאתגר המנהיגותי, ההדרכתי והאינטלקטואלי שבהכשרת הפיקוד בצבא"

03.01.18
מערכת את"צ

מפקד הגיס הצפוני, אלוף אמיר ברעם, מונה היום (רביעי) למפקד המכללות הצבאיות. הטקס נערך במעמד ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט.  

אלוף אמיר ברעם החליף בתפקידו את אלוף תמיר היימן, אשר כיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים האחרונות. "הספקנו לעשות הרבה במהלך השנתיים וחצי האחרונות: מיסדנו והגדרנו את ההכשרה למקצוע הצבאי ושכללנו את תכולתה", פתח בנאומו אלוף תמיר היימן. "אתם, מפקדי הצוותים, והמדריכים מהווים סוד כוחה של המכללה. ואני, המודע להשקעה הרבה הנדרשת מכם, מודה לכם מקרב לב".

"בביטחון רב, וללא שום ספק באשר לעתיד המכללות, אני מעביר את הפיקוד היום לאמיר", המשיך אלוף היימן, "אמיר הוא קצין מבצעי מנוסה ומקצועי, בעל אמונה עמוקה בחשיבותו של המקצוע הצבאי, ומפקד איכותי עליו הייתה לי הזכות לפקד במספר הזדמנויות, הוא האיש הנכון בזמן הנכון. אמיר, היה גאה על הזכות, שלה אתה נדרש, מסד את הדברים הטובים, והמשך בפיתוח וטיפוח מקום מיוחד זה ברוח המכללות".

"צה"ל הוא צבא עוצמתי האוחז במיטב הציוד והאמצעים הטכנולוגיים – אבל הכשרת הקצינים הבכירים שבשורותיו נותרה אחד האתגרים החשובים ביותר שאנו עומדים מולו", אמר הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט. "טקס החלפת מפקד המכללות הצבאיות הוא אירוע רב חשיבות בצה"ל. בין שערי המכללות עוברים בכל שנה מאות מפקדים מהשטח ומהמטה – מהים, מהאוויר ומהיבשה. קצינים בכירים ולצדם מפקדי פלוגות, המשפיעים בעשייתם איש על רעהו, ומרכיבים יחד את עוצמתו הערכית והמבצעית של צבא ההגנה לישראל".

"תמיר, תחת פיקודך", המשיך הרמטכ"ל, "נעשו צעדים יוצאי דופן – נפתח "בית הספר לנגדים", הראשון מסוגו בצה"ל, נבנו קורסים מעמיקים ורבי-חשיבות, והונחה אבן הפינה לבסיס המכללות הצבאיות בירושלים – צעד חשוב המממש את החלטת ממשלת ישראל ומעיד על הקשר ההדוק שבין צה"ל למורשתו". 

"אמיר, מאחוריך שנים רבות כמפקד בכיר, שבהן ספגת והעמקת בתורת הלחימה והובלת צעדים מקצועיים, מבצעיים, נועזים מהמעלה הראשונה", הודה הרמטכ"ל, "אני סמוך ובטוח כי תפעל באחריות מול אתגרי צה"ל במישור המבצעי כמפקד גיס 479 ושאם נדרש ליכולת של הגיס במלחמה, אני משוכנע שהגיס תחת פיקודך יתרום לניצחון במלחמה. ובמישור המקצועי והערכי, שתמשיך ותוביל את המכללות ותנחיל בקרבם של מפקדינו את הכלים הדרושים כדי לפקד ולהוביל עבודות מטה בכישרון".

"אני מקבל היום את הפיקוד על מכללות צה"ל בתחושת אחריות גדולה ושליחות, נכון ומוכן לאתגר המנהיגותי, ההדרכתי והאינטלקטואלי שבהכשרת הפיקוד בצבא – מרובד הנגד, דרך המג"ד ועד לתא"ל", אמר מפקד הגיס הצפוני ומפקד המכללות הצבאיות הנכנס, אלוף אמיר ברעם. "צה"ל, בעמידתו על תהליך הכשרת המפקדים בדרגים השונים, רואה ערך עליון בהשכלה הצבאית והביטחונית שהוא מעניק למפקדיו. ללא פאתוס אני רוצה לומר כי לא ננצח ולא נצליח לעמוד מול האתגרים הניצבים בפנינו ללא מפקדים מעולים מבחינה מקצועית, אינטלקטואלית וערכית". 

"תמיר", המשיך אלוף ברעם, "אתה במידה רבה גילמת בדמותך ובמעשיך את 'רוח המכללות' הזו בקורסים השונים שבבתי הספר לפיקוד. במשך שלוש שנים של פיקוד על המכללות שקדת על אופן הנחלת הידע המקצועי – ביטחוני מהרמה של הטקטיקן ועד למצביא  – ממפקדי פלוגות וגדודים ועד לפקוד הבכיר בצה"ל – לצד חיזוק ערכי הלחימה והממלכתיות הנדרשים מכל דרג. תרומתך האישית, האיכותית והייחודית לאיכות המפקדים בצה"ל ראויה לכל שבח".