כך נראה בא"ח גבעתי לפני המהפך - מוכנים לתמונות האחרי?

אוגוסט 20, תתכוננו להיפרד מהאוהלים - כך נראים המגורים החדשים בבא"ח גבעתי. מחדרים משודרגים, דרך מזגנים, מיטות, מזרנים וארוניות מהניילונים ועד מקלחות ושירותים משופצים. דיברנו עם קצין הלוגיסטיקה החטיבתי של גבעתי, שנתן לנו את כל הפרטים והתמונות

10.08.20
בתיה ואן-זיידן, מערכת אתר צה"ל

מי שמכיר את בסיס קציעות - בא"ח גבעתי, ידע לספר שאת הטירונות, בקיץ ובחורף, עוברים באוהלים. אבל טירוני מחזור אוג' 20, שמתגייסים ממש עכשיו, יעברו את ההכשרה במגורים חדשים ומשופצים שנבנו במיוחד עבורם.

"השינוי נבע מתוך ההבנה שתשתיות טובות הכרחיות כדי להפוך טירון לחייל ולוחם טוב יותר. במשך השנה וחצי האחרונות הבא"ח עבר שיפוץ אינטנסיבי. 'מתיחת הפנים' נועדה לאפשר למתגייסים לחזור לאחר יום מתיש לחדר ממוזג", פותח רס"ן מור פחימה, קצין הלוגיסטיקה החטיבתי.

"כל הפריטים חדשים מעכשיו, את ההזמנה האחרונה קיבלנו ממש לפני חודש וחצי", מתאר רס"ן פחימה. 44 חדרים גדולים עשויים מבטון הוצבו בבסיס במקום האוהלים המוכרים, כשבכל חדר שמונה מיטות קומותיים ומזרנים חדשים. החדרים אובזרו גם במזגנים ובארוניות מהניילונים כדי להבטיח נוחות ברמה הגבוהה ביותר. 

אבל זה לא הכול. כחלק מפרויקט הצה"לי "בית חם", כל השירותים והמקלחות בבסיס עברו גם כן שיפוץ מלא. "אנחנו רוצים להעניק לטירונים את המעטפת הטובה ביותר, כדי שהם יוכלו להתעסק בעיקר - ההכשרה", מסביר קל"ח גבעתי.

"בגלל שהגיוס נערך בצל הקורונה", ממשיך רס"ן פחימה, "נוסף חדר אוכל חלופי לבסיס, כדי לאפשר שמירת מרחק והפרדה בין הקפסולות המחלקתיות. הגדלנו גם את מלאי חומרי הניקוי, כך שכל הבא"ח מוכן לוגיסטית לקבל את המתגייסים - תוך שמירה על בריאות הטירונים והסגל".

"אוסיף ואאחל בהצלחה לטירונים החדשים - אתם מגיעים ליחידה שהיא כמו משפחה, לבסיס שהוא כמו בית. זו הולכת להיות חוויה מאתגרת, אבל אתם עומדים להפוך ללוחמים הכי טובים בצה"ל", מסכם קל"ח גבעתי.