תיעוד מתקיפת מטוסי הקרב בשטח סוריה

21.01.19
מערכת אתר צה"ל

מטוסי קרב של צה"ל תקפו הלילה בשטח סוריה מטרות צבאיות השייכות לכוח קודס האיראני, וכן סוללות הגנה אווירית סוריות."תקפנו אתרי אחסון אמל"ח, מודיעין ואימונים, מדובר באתרי תשתית", אמר דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, "במוקד התקיפה - אתר אחסון אמל"ח בנמל התעופה הבין-לאומי בדמשק".

התקיפה נגד יעדי כוח קודס בוצעה בתגובה לשיגור טיל קרקע-קרקע שבוצע אמש על-ידי כוח איראני משטח סוריה לשטח ישראל, וכוון לפגוע בצפון רמת הגולן, אך יורט על ידי לוחמי "כיפת ברזל". דובר צה"ל הדגיש כי זו אינה עוד פעולה במב"ם: "זו תגובה לפעולה שבוצעה נגד מדינת ישראל - ירי של טיל איראני, ממשגר איראני ועל ידי כוח איראני, לוקח מספר חודשים לתכנן. לכן, התקיפה שלנו בסוריה הלילה אינה אמורה להיות חשאית, אלא להרתיע".

 

 "בטרם התקיפה ובמהלכה אנחנו מזהירים גם באופן גלוי את הסורים מלבצע ירי נ״מ מכל סוג שהוא", הוסיף תא"ל מנליס, "בפועל מבוצע ירי של עשרות רבות של טק״א ונ"מ סורי לעבר מטוסינו. בעקבות כך ניתנה פקודה לתקוף מטרות הגנ"א". 

עוד אמר דובר צה"ל, שהלילה הזה מראה את הסיכון שלוקח הממשל הסורי כשהוא מאפשר לאיראנים לפעול משטחו, והבהיר: "חלק מיעדי התשתית של קודס שאנחנו תוקפים, נמצאים בתוך מחנות של חטיבות סוריות, הם מסכנים את עצמם ומשלמים על כך מחיר יקר".

"אנחנו במוכנות מוגברת גם בהגנה וגם במערכים נוספים לכל התפתחות שיכולה להיות", סיכם תא"ל מנליס, "כמובן שאנחנו נחושים להגן על אזרחי ישראל וריבונות ישראל כמו תמיד, ולכן המדיניות שלנו לא משתנה, מדיניות של מניעת התבססות איראנית בסוריה".
 
בהתאם להערכת מצב, אתר החרמון לא ייפתח היום (ב') למבקרים, השגרה נמשכת ואין הנחיות נוספות. יש להישמע להוראות פיקוד העורף שיעודכנו באם יידרש.