השריונרים של גדוד 75 חוזרים לתרגל בגזרה בה לחמו בעצמם

בחודשים האחרונים תופס גדוד השריון 75 קו ברמת הגולן - 46 שנים בדיוק אחרי שלחם באותה הגזרה, במסגרת קרבות מלחמת יום כיפור בעמק הבכא. ערב יום כיפור תש"ף ולאחר מסע מורשת בעקבות אירועי הקרב, השתתפו השריונרים בתרגיל הגדודי שהזכיר להם כי המטרה בימים ההם לא שונה במיוחד מזו של היום

08.10.19
עמית מלמד, מערכת אתר צה"ל

זה לא היה עוד תרג"ד (תרגיל גדודי) רגיל עבור השריונרים מגדוד 75 של חטיבה 7. 46 שנים אחרי שלחם הגדוד בקרבות עמק הבכא כחלק ממלחמת יום הכיפורים - הנמצא בגזרה שתפסו בה קו בחודשים האחרונים - לקחו השריונרים ביחד איתם את סיפורי מורשת הקרב ויצאו לאימון עם אפילו יותר מוטיבציה מבדרך כלל.

 

התרג"ד שנערך בשיתוף גדוד 101 של הצנחנים, התקיים לראשונה זה שלוש שנים באמצע תפיסת הקו, במקום בתקופת אימון כמו שנהוג בדרך כלל, וזאת בעקבות תקופה ארוכה יחסית של תעסוקה מבצעית.

"מטרת התרג"ד היא לאמן את הגדוד במעבר משגרה לחירום ולשפר את המוכנות והכשירות שלו למלחמה", מסביר סרן אלירן קבודי, מפקד פלוגת המחץ. "התמקדנו בטכניקות קרביות, כיבוש מרחב היערכות, נטרול מארב והגנה וטיהור מרחב, והתאמנו על הממשקים והמנגנונים בתוך הגדוד בזמן לחימה - בין הפלוגות למכלול המבצעים, המפקדה".

מתזמון התרגיל, ערב יום כיפור, סרן קבודי לא יכול להתעלם: "לפני 46 שנים גיבורי מלחמת יום הכיפורים נלחמו ברמת הגולן, האזור שבו תרגלנו. זו סגירת מעגל מרגשת - אנחנו מגנים על אותה הגזרה שהפלוגה הגנה עליה מפני הדיביזיות הסוריות במלחמה".

בשבוע שעבר יצאו השריונרים למסע בהר החרמונית בו התקיימו הקרבות, ועברו על מורשת הקרב של המלחמה. "המסע הבהיר שהמוכנות למלחמה הייתה ונשארה החשיבות המרכזית, והיא גם מטרת התרג"ד כאמור", מעיד סרן קבודי.

"האויב אומנם השתנה", הוא מסכם, "אך אנחנו מבצעים את אותה המשימה כמו הכוחות שלחמו אז - הגנה על תושבי הצפון".