לראשונה - כנס שחרור ייעודי ללוחמים וללוחמות בפיקוד

עד לא מזמן, הגיעו הלוחמים והלוחמות הפז"מניקים של פיקוד הצפון לכנס המשתחררים הכלל צה"לי. בשבוע שעבר, השתתפו המשרתים לראשונה בכנס מיוחד עם כלים ותכנים ייעודיים שיכינו אותם לאזרחות לאחר שירותם הקרבי. כל הפרטים

26.06.19
עמית מלמד, מערכת אתר צה"ל

בשבוע שעבר הגיעו מאות לוחמים ולוחמות המשרתים בפיקוד הצפון לכנס השחרור הגדול. בניגוד לקודמיו, במהלכם הועברו תכנים כלליים יחד עם יתר המשרתים בצה"ל, הפעם גם שמעו החיילים הרצאות ייעודיות שכללו כלים המתאימים ספציפית אליהם, בתור לוחמים בפיקוד.

הכנס, שהתקיים במחנה שמשון, היה בארגון אגף משא"ן בפיקוד הצפון, בשיתוף עם אוגדה 36, והתחיל בשורת הרצאות מעניינות: מפקד חטיבת האש 282 פתח את היום, ואחריו הגיעו נציגי הקרן להכוונת חיילים משוחררים שפירטו למשרתים את זכויותיהם לאחר השחרור, והציגו מספר שימושים אפשריים למענק.

לאחר מכן, שמעו המשתתפים שלוש הרצאות נוספות - הראשונה, על פרויקט "ממדים ללימודים", שעסקה במסלולים שונים בלימודים, מלגות, ותשלומים על התואר, השנייה על "לוחמים להייטק", שהסבירה על החיבור בין הצבא לחברות הייטק והשמה במקצועות התחום, והאחרונה על "מקצוע לחיים", שהציגה בין היתר מוסדות ועבודות אזרחיות המשתפים פעולה עם הצבא.

בהמשך, הסתובבו הלוחמים בין דוכנים מגוונים, ביניהם של הגופים שהרצו בכנס וכן של מכללות שפתחו בפניהם את האפשרות להירשם. "הם יכלו לשאול שאלות, להתייעץ ולקבל מידע נוסף על פי בקשתם", מציינת קצינת כוח אדם סדיר בפיקוד הצפון, רס"ן שירי חלפון.

כל משתתף קיבל תיקייה לשים בה את דפי המידע, פנקס, ודיסק און קי, שיסייעו לו בלימודים. "מטרת הכנס והסיבה שיועד ללוחמי ולוחמות פיקוד הצפון הייתה לייצר זהות ושייכות למקום בו עברו את שירותם הצבאי", מדגישה רס"ן חלפון. "הכנס המצומצם אפשר לייחד אותם משאר משרתי צה"ל ולהקנות להם כלים ספציפיים שיעזרו להם באזרחות".

"עם שחרורם, הלוחמים צריכים להבין את כל הזכויות והאפשרויות העומדות בפניהם אחרי שירות צבאי משמעותי", מסכמת רס"ן חלפון. "לכן, חשוב שיקבלו את כל המידע הנחוץ והכלים, ושיידעו לנצל בהתאם את זכויותיהם".