מעכשיו - אוכל חם וטעים גם במוצבים הרחוקים

בחודש שעבר החל בפיקוד הצפון פיילוט חדש, במסגרתו מקבלים חיילים במוצבי הגזרה אוכל חם וטעים מהמטבח המאובזר והמגוון ישירות לשולחן המרוחק קילומטרים. איך זה עובד? למה זה עדיף מהכנת אוכל במוצב? ולאן זה עתיד להתרחב? יצאנו לבדוק, גם ללמוד, גם לטעום

19.06.19
עמית מלמד, מערכת אתר צה"ל

הפיילוט שמביא למוצבים אוכל חם וטעים

 

במטבח של מחנה בית הלל שבצפון, עובדים במרץ בכל יום כדי לספק אוכל לא רק למשרתי הבסיס, אלא גם לארוחות הצהריים והערב של שני מוצבים נוספים בחטמ"ר 769 של אוגדה 91. כשהאוכל המגוון מוכן, הוא משונע למוצבים בטרמופורטים וברכב מקורר ששומר על טריותו.

אז למה בעצם להפסיק את הכנת האוכל במוצבים הקטנים? "הפיילוט מאפשר שתהיה יד מקצועית שמפקחת על המזון ודואגת לגיוון בארוחות", מסביר סמי וקנין, רמ"ד מזון באגף הלוגיסטיקה של פצ"ן, "הוא גם מביא לחיסכון ולניצול מרבי של המשאבים - במוצבים יש פחות בזבוז של חשמל, מים ומזון, שלפעמים לא מנוצלים בצורה יעילה ונכונה בהתאם למספר החיילים".

הפרויקט, שנקרא בשם הבלתי נמנע - "מוכן ומזומן", פועל מזה כחודש במטבח של מפקדת גדוד 424 (שקד) של חטיבת גבעתי. "אנחנו מספקים להם אמצעים ותקציב כדי לעבות את התפריט ולהעשיר אותו, ולומדים תוך כדי את העדפות החיילים וכמויות האוכל המתאימות", מציין סמי.

"אנחנו הרבה יותר מפותחים מבחינה קולינרית", מעיד רס"ן צח בוגטוס, קצין הלוגיסטיקה של חטמ"ר 769, "האוכל מגוון, אכלנו כאן אפילו המבורגרים, פיצות, סוגי בשר שונים ואפילו סושי. האוכל מגיע ברמה גבוהה ביותר ומראה את יכולות הטבחים, ואנחנו שמחים להיות החטמ"ר הראשון שמוביל את הפרויקט".

כרגע הפיילוט מספק מזון למוצבים "נרקיס" ו"לילך", ובקרוב גם ל"סדנה מרחבית בית הלל". מעבר לכך, הוא מתוכנן להגיע תוך שלושה חודשים גם למוצבים "ציפורן" ו"יפתח" שבחטמ"ר 300, שיקבלו את האוכל מבסיס מצפה עדי.

"לאט לאט נטמיע בכל פיקוד הצפון את המיזם, ובעתיד אני מקווה שגם בכל צה"ל", מגלה סמי, "עם אמצעי שינוע נכונים, מיכון מטבחי משוכלל ובעלי מקצוע - זו תהיה התשובה הכי טובה והפיתרון הלוגיסטי המיטבי למה שאנחנו חווים היום".

"שביעות רצון הלוחמים עלתה מאוד בעקבות הפיילוט", מסכם סמי, "זו המטרה העיקרית שעומדת לנגד עינינו בביצוע. כשהלוחמים במוצבים מקבלים אוכל איכותי, מגוון וטעים יותר - אנחנו יודעים שעשינו את שלנו".