"ערוכים לזהות כל אויב, נרחיקו מהגבול בכל אמצעי שיידרש"

10.05.18
מערכת אתר צה"ל

"אנחנו ערוכים לזהות כל אויב שמגיע למרחב שמתקרב לגבול, שצופה על הגבול ושמאיים עליו", כך אומר היום (חמישי) מפקד עוצבת הבשן, תא"ל עמית פישר. "אנחנו רוצים גבול שקט, כפי שהיה פה מעל ל-40 השנים האחרונות, וכוחות אויב שיתקרבו לגבול וינסו לבצע פעילות כנגדנו, אנחנו נדאג להרחיק אותם מהגבול בכל אמצעי שיידרש". 

"במהלך החודש האחרון", הוא מוסיף, "כוחות אוגדה 210 של פיקוד צפון וכוחות החטיבה המרחבית ברמת הגולן פעלו בצורה נמרצת על מנת להגן על גבול רמת הגולן ועל האזרחים. המאמץ השני של האוגדה במהלך הלילה, היה לאתר ולפגוע באותם גורמים שיורים עלינו, שלוקחים חלק בפעילות ההתקפית כנגדנו".

"קיבלנו סיוע רב מאוד מיכולות כיפת ברזל", מדגיש מפקד עוצבת הבשן, "ובעזרת מאמץ מודיעיני ואיסופי ויכולות אש טובות ומתקדמות הצלחנו להביא את היתרון היחסי של האוגדה, של הפיקוד ושל צה"ל, ולפגוע בכוחות אויב משמעותיים שעמדו בתקופה האחרונה לנגדנו".

"כולם פעלו בצורה מקצועית מאוד ומתואמת מאוד", מסכם תא"ל פישר, "ואיפשרו לנו בלילה, במספר שעות של לחימה, לממש את ההישגים המשמעותיים שרצינו".

"אחד המבצעים האוויריים הרחבים ביותר בשנים האחרונות"

בלילה האחרון, תקפו כוחותינו באמצעות מטוסי קרב עשרות יעדים צבאיים השייכים לכוח "קודס" האיראני בשטח סוריה.
 
"צה"ל מבצע הלילה את אחד המבצעים האוויריים הרחבים ביותר בשנים האחרונות", הצהיר מוקדם יותר היום דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס. "התקיפה מבוססת על מודיעין רחב ויכולות גבוהות מאוד של חיל האוויר".