הכירו את הגדודים שהיו מחלצים את בני ישראל מהמדבר

כנגד ארבעה מגדים דיברה חטיבת החילוץ: אחד חכם, אחד נחוש, אחד גאה, ואחד שאינו מוכן לוותר - בזמן שהכרתם את ארבעת הבנים בסדר הפסח, ארבעת הגדודים של החטיבה ממשיכים לעבוד קשה ולשמור עלינו בגזרות השונות. לכבוד חג הפסח, הבאנו לכם את ארבעת הקודקודים של חטיבת החילוץ

23.04.19
מירב בראל, מערכת את"צ

סא"ל שרון איטח, מג"ד קדם 

ספר לנו קצת על עצמך: אני גר בשדרות ונשוי לארנית, אב לשלוש בנות.

איפה הגדוד שלך נמצא עכשיו? היום הגדוד באימון בצאלים, לאחר שסיימנו תעסוקה בגזרת חטמ"ר יהודה.

מה מאפיין את הגדוד שלך? הדבר המיוחד בגדוד שלי זה האנשים, אין לנו טנקים, אין לנו מטוסים ואין לנו מכונות מלחמה מיוחדות - אבל יש לנו אנשים מעולים שביחד יוצרים גדוד עוצמתי ומנצח!

איזה אירוע מבצעי חוויתם לאחרונה? במרץ שנה שעברה, חווינו אירוע מבצעי קשה בו איבדנו את סרן זיו דאוס שהיה מ"מ בפלוגת קרן, ואת סמ"ר נתנאל קהלני שהיה נהג בפלוגת הניוד בחטמ"ר מנשה. היה זה פיגוע דריסה בגזרת ג'נין. כחודשיים אחרי הפיגוע, הרסו לוחמי הגדוד במבצע מורכב את ביתו של המחבל, בעבורנו זו הייתה משימה חשובה.

איפה תהיו בפסח?
בחג הפסח נעלה לתעסוקה באחד מגבולות המדינה. נקפיד לחגוג את החג, ובעיקר לאפשר לאזרחי ישראל לחגוג בנחת ובביטחון עם משפחותיהם.

איזה מסר היית רוצה להעביר?
אין לנו ארץ אחרת, ואנחנו גאים להיות חיילים בצבא החזק והמוסרי בעולם.

סא"ל דניאל נהרי, מג"ד תבור

ספר לנו קצת על עצמך: התחלתי כלוחם בחטיבה בגדוד שחר, בהמשך הגעתי עד תפקיד קצין אג"ם גדודי, סמג"ד רם, קצין אג"ם חטיבתי וכיום מג"ד תבור.

איפה הגדוד שלך נמצא עכשיו?
הגדוד מבצע תעסוקה מבצעית בגזרת בנימין לאחר תע"ם של חצי שנה בגזרת מנשה - ג'נין וטול כרם.

מה מאפיין את הגדוד שלך? המיוחד בגדוד שלי הם האנשים - מפקדים, נגדים וחיילים הטובים שיצא לי לפגוש. גדוד שמסתער על כל משימה בנחישות, אחריות וערכיות עם שדרת פיקוד חזקה שעובדת בצורה מתואמת עם רמות ממונות, ובסנכרון מיטבי בתוך הגדוד.

איזה אירוע מבצעי חוויתם לאחרונה?
הריסת בית המחבל בשוויכה - אשרף נעלוואה שביצע את הפיגוע באזור התעשייה ברקן. אירוע שבו סגרנו מעגל.

מה התוכניות לפסח? אני אערוך את סדר הפסח יחד עם הגדוד, נרים כוסית לחג עם הפלוגות ועם אחינו הדרוזים שגם חוגגים חג בתקופת פסח.

איך היית מתאר את הגדוד במשפט? גדוד תבור - במקום שאין דרך נשאיר עקבות.

סא"ל שלומי בן יאיר, מג"ד רם 

ספר לנו קצת על הגדוד: הגדוד כרגע יושב במוצב צופים בגזרת חטיבת אפרים, כאשר הפלוגות יושבות בגזרות - מכבים, קלקיליה וקרני שומרון. בכל יחידה, גדוד פלוגה ומחלקה יש המון ייחודיות ולא מעט נושאים בהם אותם יחידה עוסקת או מתמחה בהם. בגדוד רם הדגל שמתנוסס מעל כלל התחומים זו המשפחה הלוחמת, מה שמרכיב את המשפחה זה כמובן האנשים. אני מאמין, שכשאנשים נלחמים יחד וחיים יחד, נמצאים יחד רחוק מהבית, שותפים לאותה משימה מורכבת, ויחד עם זאת מדובר באנשים הכי טובים שיש, אנשים עם מוטיבציה לעשות, לתרום, להיות שותפים למשימת ההגנה, מתוך רצון ואהבה אמיתית! באופן טבעי קבוצת האנשים הזו הופכת למשפחה לוחמת.

וכשמדובר ב500 לוחמים ולוחמות - הלחימה תמיד תהיה זה לצד זה וביחד ניתן לנצח הכל! לאחרונה הגדוד התייצב למשימת הגנה בחטיבת אפרים בגזרת קלקיליה. כחלק ממשימות ההגנה על הצירים, קיימים צירים בהם קיים איום על הנוסעים בעקבות יידויי אבנים ובקבוקי תבערה מהכפרים סביב הציר, הגדוד יצא במבצעים גדודיים על מנת לשפר את תחושת הביטחון, נתפסו ונעצרו בשבועיים האחרונים מספר צעירים בזמן ביצוע פעילות הטרור על הציר.

איפה אתם בפסח: ההיערכות בכל יחידה לפסח היא משמעותית ומערכת ההכנות מתחילה זמן רב לפני החג. מערכת ההכנות כוללת היערכות ברמה המבצעית להגנה על כלל היישובים והצירים בזמן חופשת החג, היערכות כמובן בנושא המטבחים והכשרות, ערב בני ובנות זוג שנקיים בשבוע של החג על מנת להתאחד ולאחל חג שמח לכלל המפקדים בעלי המשפחות בגדוד , והחשוב מכל סיוע למשפחות הנזקקות. במהלך השבועות האחרונים הגדוד עוסק בהכנת מארזים וחבילות מזון, תווי קניה וסיוע בכל הנדרש לכלל הלוחמים והלוחמות הנדרשים לסיוע.

איפה הגדוד שלך מוצב היום? הגדוד כרגע יושב במוצב צופים בגזרת חטיבת אפרים, כאשר הפלוגות יושבות בגזרות מכבים, קלקיליה וקרני שומרון.

מה מיוחד בגדוד שלך? בכל יחידה, גדוד, פלוגה ומחלקה יש המון ייחודיות ולא מעט נושאים בהם אותם יחידה עוסקת או מתמחה בהם. בגדוד רם הדגל המתנוסס מעל כלל התחומים זו המשפחה הלוחמת, ומה שמרכיב את המשפחה זה כמובן האנשים.
אני מאמין, שכשאנשים נלחמים יחד, נמצאים יחד רחוק מהבית, ושותפים לאותה משימה מורכבת, הם הופכים למשפחה לוחמת. מדובר באנשים הכי טובים שיש, עם מוטיבציה לעשות, לתרום להיות שותפים למשימת ההגנה מתוך רצון ואהבה אמיתית.

איזה אירוע מבצעי חוויתם בזמן האחרון? לאחרונה הגדוד התייצב למשימת הגנה בחטיבת אפרים בגזרת קלקיליה. כחלק ממשימות ההגנה על הצירים, קיימים צירים בהם קיים איום על הנוסעים בעקבות יידויי אבנים ובקבוקי תבערה מהכפרים סביב הציר. הגדוד יצא במבצעים גדודיים על מנת לשפר את תחושת הביטחון, במהלכם נתפסו ונעצרו בשבועיים האחרונים בזמן ביצוע פעילות הטרור על הציר.

מה התוכניות שלכם לפסח? 
ההיערכות בכל יחידה לפסח היא משמעותית ומתחילה זמן רב לפני החג. מערכת ההכנות כוללת היערכות ברמה המבצעית להגנה על כלל היישובים והצירים בזמן חופשת החג, היערכות כמובן בנושא המטבחים והכשרות, ערב בני ובנות זוג שנקיים בשבוע של החג על מנת להתאחד ולאחל חג שמח לכלל המפקדים בעלי המשפחות בגדוד, וסיוע למשפחות נזקקות - במהלך השבועות האחרונים הגדוד עוסק בהכנת מארזים וחבילות מזון, תווי קניה וסיוע בכל הנדרש לכלל הלוחמים והלוחמות הנדרשים לכך.

משפט לסיכום: 
גדוד רם הוא משפחה לוחמת המורכב מלוחמים ולוחמות שלוחמים זה לצד זו. בזכות העבודה המשותפת נוכל לנצח הכול.

סא״ל עידן פרקין, מג"ד שחר

גר בקיבוץ לוחמי הגטאות שבצפון, נשוי ואב לשניים.

איפה הגדוד שלך מוצב כיום? כרגע הגדוד נמצא באימון, השבוע סיימנו תרג״ד שקיבלנו בהפתעה. הקפיצו אותנו במוצאי שבת ותרגלנו תרחישי חילוץ בכל הארץ מדרום עד צפון.

מה מיוחד בגדוד שלך? הדבר שהכי מיוחד בגדוד שלי זה המשימתיות, אני יודע שלא משנה על מי אני אטיל משימה, מהסמג״ד ועד אחרון החיילים - כולם יבצעו אותה במרץ וברצון, וימלאו אותה על הצד הטוב ביותר.

איזה אירוע מבצעי חוויתם בזמן האחרון? לפני חודש וחצי, כשהגדוד תפס קו בציר 60, נזרק על הכוח בקבוק תבערה ובנוסף לכך, הונח מטען חבלה ליד הציר. הכוח נטרל את המחבל ובכך מנע פגיעה של עוברי אורח ותושבים.

מה התוכניות שלכם לפסח? 
בפסח הגדוד יקבל מנוחה, ואחרי שעבד כל כך קשה בתקופה האחרונה, ייצא לרגילה. חשוב לנו לתת ללוחמים שלנו זמן לנוח ולצבור כוחות כדי שיוכלו להמשיך ולמלא את משימתם המבצעית בצורה הכי טובה שיש.