זה מה שהחביאו פעילי טרור בתוך גן ילדים פלסטיני

בין הקירות של הגן הזה, לא תמצאו רק ציורים, קוביות או בובות, אלא גם תחמושת, נשק, ומקום מסתור למחבלים. הלוחמים של 603 לא שיערו שכך תתפתח משימת הסריקה שאליה יצאו, ואנחנו הבאנו הצצה לאחד האירועים החריגים שבהם נתקל הגדוד באיו"ש בשנתיים האחרונות

05.09.23
נויה בן גיגי, מערכת את"צ

כשלוחמי גדוד 603 נכנסו בשבוע שעבר לבניין הנטוש שניצב מולם, הם ציפו למצוא כלי נשק ותחמושת מוחבאים בסליקים שונים ומחכים ליום שבו ישתמשו בהם לפעולות טרור. הם ציפו למשימת סריקה בחטמ"ר יהודה, שבו הם תופסים קו כבר חודש, אבל ברגע שבו כף הרגל הראשונה דרכה בחדר - כולם הבינו שהמקרה הזה לא שגרתי.

כשפסעו בחלל הצבעוני הבינו שהם הגיעו למקום שלא חשבו שיגיעו אליו - גן ילדים פלסטיני פעיל. בין תיקים קטנים, קוביות משחק ובובות, הסתתר אמל"ח מסוכן. 

"קיבלנו פקודה להיכנס לבניין, מבחוץ, לא היה אפשר לדמיין שיש במקום משהו כזה", משחזר סרן יקיר אוחיון, מ"פ רובאית גדעון בגדוד 603, "כשנכנסנו ראינו גינת שעשועים, עם מגלשות ומשחקים, הבנו ישר איפה אנחנו נמצאים. התחלנו לסרוק את המקום, וגילינו בוידעם".

אחרי שפתחו את מקום המסתור התחילו הלוחמים להוציא את התכולה. בין השקיות מצאו תיק עור אחד ובו הסתתר אקדח, נשק מאולתר ותחמושת. בהמשך החיפוש מצאו מתחת למזרני הילדים - אמל"ח טעון.

מג"ד 603, סא"ל גלעד מילס, שלקח חלק בפעילות מרחוק, מספר: "אני לא יכול שלא לדמיין ילד זוחל ונוגע באמל"ח. כשאני מגיע הביתה אני תמיד מסליק את הנשק האישי, כדי שהילדים הקטנים שלי לא יראו אותו, ובטח שלא ישחקו בו. זה מצב מחריד ועצוב".

במהלך השנתיים האחרונות, כך מעידים שני המפקדים, הם לא חוו מקרה חריג שכזה. "זה לא מצב שנתקלים בו ביום-יום", מסכם המ"פ, "אני מקווה שלא נראה מקום כזה שוב, אבל נמשיך לפעול מסביב לשעון כדי למנוע את האיום הבא".