תא"ל ירון פינקלמן מונה למפקד עוצבת "האש"

16.11.17
מערכת אתר צה"ל

היום (חמישי) מונה תא"ל ירון פינקלמן למפקד עוצבת "האש". טקס החילופים נערך במחנה ליפקין, במעמד מפקד פיקוד המרכז, אלוף רוני נומה, מפקדי האוגדה ולוחמיה, בני משפחה ומוזמנים נוספים. תא"ל ירון פינקלמן החליף בתפקידו את תא"ל אורי גורדין, אשר כיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים האחרונות.

"עיקר עוצמתה של יחידה מצוי באיכות אנשיה וברוח הפועמת בקרבם. אני מתכוון אליכם, אנשי האוגדה ומפקדיה בסדיר ובמילואים, היכרותי איתכם רבת שנים, הרעות, היוזמה, הדבקות במשימה והתחבולה ניכרים בכל מקום", אמר בנאומו מפקד פיקוד מרכז, אלוף רוני נומה, ובירך את מפקד האוגדה הנכנס: "ירון יקר לנו מאוד, נבחרת כי אנו סומכים עליך שתדע להוביל ביום הפקודה את נבחרת החלומות שנמצאת כאן. היכרותך עם האוגדה הינה מעמיקה ורבת שנים, אין לי כל צל של ספק שתדע להוסיף ולהגביה מעוף תוך כדי חיזוק היציבה על הקרקע".

"לפני יותר משנתיים קיבלתי את הפיקוד על עוצבת 'האש'", סיפר תא"ל אורי גורדין, מפקד האוגדה היוצא. "זכיתי להכיר מקרוב אוגדה של מצוינים, והתחייבתי להכין אותה ליום פקודה".

"עמלנו על הכנת מחסני החירום ושיפרנו את המוכנות לגיוס ואת המעבר משגרה לחירום, ביצענו למידה מתמשכת לאורך כל התקופה ופיתחנו את הידע ללחימה אפקטיבית בעומק, ברצף ובקצב מבצעים גבוה", המשיך תא"ל גורדין וסיכם: "תכננו תכניות מבצעיות למול כל הפיקודים והיום האוגדה משולבת כרכיב מרכזי ורלוונטי בכל הגזרות".

"עוצבת 'האש' היא מלח הארץ, חבר עז של מפקדים ולוחמים בסדיר ובמילואים", קבע מפקד עוצבת "האש" הנכנס, תא"ל ירון פינקלמן. "פקודיי, אתגרים מבצעיים רבים לפנינו. נמשיך לחקור, ללמוד, ולהתפתח. נתכונן, נתאמן, נחשל כוחנו, מוכנים ליום הפקודה, נאמנים למורשת האוגדה - נועזות והפתעת האויב. ידעו נא אויבינו כי באמונתנו בצדקת דרכינו, ובאם נדרש, באש ובברזל נחושים אנו להגן על מדינת ישראל".