"על ידי שירותם של חרדים בצה"ל נביא לחברה אכפתית יותר"

18.05.17
מערכת אתר צה"ל

סרן (מיל׳) ידידיה אקרמן, בן 32 מהיישוב יפית, קיבל את פרס מצטיין הרמטכ"ל של מערך המילואים. סרן אקרמן מפקד בימים אלה על מחלקת הצלפים אותה הקים בגדוד המילואים החרדי ״נצח ישראל״, אך את עיקר פועלו ותרומתו הוא עושה כמפקד על גדנ"עות לגיוס חרדים. 

"את שירותי הסדיר עשיתי כלוחם בפלס"ר של חטיבה 7, ובמהלך שירותי משפחתי פונתה מגוש קטיף", מספר סרן אקרמן, שלא חווה נפילה במוטיבציה והמשיך להתקדם בשירותו הצבאי. "כמה חודשים לאחר מכן יצאתי לקצונה, ובתפקידי האחרון הייתי סגן מפקד פלוגה בגדוד נצח יהודה".

לאחר השחרור בשנת 2010, הוא מיד המשיך את פועלו בצבא כאשר נכנס לגדוד המילואים החרדי הראשון "נצח ישראל", והקים בו את מחלקת הצלפים של הגדוד, אותו הוא מנהל עד היום. ״האיכות של האנשים אצלנו בגדוד היא ברמה הגבוהה ביותר. התפיסה אצלנו בגדוד היא שבאים בשביל לעשות ולתרום. יש לנו שתי אופציות - או לבוא כדי להעביר את הזמן, או לעשות כמה שיותר בשביל המדינה".

אך סרן אקרמן לא הסתפק רק בשירותו בצה"ל, ובמקביל הוא מבצע מילואים דרך משרד הביטחון כמפקד על גדנ"עות לנוער חרדי לפני גיוס. "לא הרבה זמן אחרי שהשתחררתי פנו אליי להקים מכינה קדם צבאית חרדית ראשונה", הוא נזכר. "הבנתי שזה הדבר הנכון לעשות, להכין את הציבור החרדי לקראת הצבא ולתת להם את הביטחון שיש להם משימה חשובה וחשיבות רבה לעם ישראל. זו הייתה תקופה מדהימה אך החלטתי לעזוב לאחר שמונה חודשים".

זמן קצר לאחר שעזב את המכינה, קיבל הצעה להיות מפקד צוות בגדנ"עות לגיוס חרדים. סרן אקרמן כמובן נרתם למשימה וכך היה מספר פעמים מפקד צוות עד שלבסוף קודם להיות מפקד הגדנ"ע. "חברה שפורשים מהישיבה מקבלים פעמים רבות תחושה שהם לא מוצלחים", מסביר אקרמן, "אך אני מאמין שיש עוד דרכים לתרום, ושירות בצבא הוא אחד הדרכים המשמעותיות ביותר לתרום למדינה. אני תמיד מנסה לגרום להם להאמין במה הם עושים, ואני בטוח שעל ידי הגדנ"ע ושירותם של חרדים בצה"ל נביא לחברה אכפתית יותר ולביטחון גדול יותר של אזרחי המדינה".