אל"ם יותם בורשטיין נכנס לתפקידו

06.07.23
מערכת את"צ

אל"ם בורשטיין מחליף את אל״ם דודי גטניו ששירת בתפקיד זה וכנס לתפקידו החדש כמפקד בית הספר לתותחנים (שבטה).

מעמד ההחלפה נערך במחנה פלוגות בראשות מפקד אוגדה 252, תא״ל מורן עומר, קצין תותחנים ראשי, תא"ל נרי הורוביץ, מפקדים, חיילי מילואים בגדודי האגד, בני משפחה ומוזמנים נוספים.

מדברי מפקד אוגדה 252, תא״ל מורן עומר:
"דודי, זהו סיכום של שלוש שנים בהם הבאת את האגד להישגים רבים. בלטה יכולתך לחבר אלייך את אנשי הסדיר והמילואים באופן אישי. אתה תמיד יצירתי ושנון, מאחל לך בהצלחה בהמשך התפקיד. מודה לך על השעות הרבות שהשקעת ועל כך שהנעת את אנשיך להיות טובים יותר כחטיבה. יותם, ברכות על כניסתך לתפקיד מפקד האגד, אנו מכירים שנים רבות וכניסתך לתפקיד היא טבעית. אני שמח שאתה איתנו, מאחל לך הצלחה גדולה בתפקיד, אנחנו נעשה הכל בכדי לסייע."

מדברי מפקד אגד 454 היוצא, אל"ם דודי גטניו:
״חטיבת מילואים בצה״ל היא סוג של פלא. מקום המפגש של אנשי מילואים מכל קצוות החברה. מצפון ועד דרום, דתיים וחילוניים, קיבוצניקים ואנשי העיר, יהודים ובני מיעוטים, עולים וותיקים, נשים וגברים. מנהלים ושכירים, עצמאיים וסטודנטים. צעירים אחרי צבא, מבוגרים ומבוגרים יותר. רווקים ובעלי משפחות. כל אחד ואחת עולם ומלואו. במרבית השנה חיים את חייהם הפרטיים, אבל אחת לכמה זמן מתרחש הפלא הזה- המעבר מעולם האזרחות לעולם הצבאי. מעבר חד ממציאות של הייטק ולימודי אקדמיה ללחימה ואימונים בשטח: ירי פגזים, נסיעה על נגמשים ומשאיות. מציאות בה דרך הפעולה היא משותפת - של עבודת צוות וסוללה, ובין מפקדת הגדוד לסוללות. מציאות בה מפקדי פלגות וסוללות מפקדים על אנשים מבוגרים מהם, לעיתים במספר דו ספרתי של שנים. שבה מנהלים בכירים מקבלים פקודות מסטודנטים. ועושים זאת עם חיוך. כל זה מתוך מחויבות אדירה לסוללה ולגדוד, לחברים לנשק ולביטחון המדינה. זכיתי להיות חלק מהפלא הזה שלוש שנים. זכיתי בשיעור על פיקוד ומנהיגות״.

״אשרי העם אשר בהיות החרב מגינו, ליבו היטב יודע כי אין עימו דמויות עזות ונפלאות מאלו שהושמו שולפיה ושומריה״ (נ.אלתרמן)

מדברי מפקד אגד 454 הנכנס, אל״ם יותם בורשטיין:
״ייעודה של כל יחידה קרבית הוא לנצח את האויב בשעת מבחן. העמידה במשימה מורכבת זו מושתת על שלושה מרכיבים מרכזיים: אנשים, אימונים ורוח.. בשיחות ובמפגשים שביצעתי יחד עם אנשי האגד, האוגדה, הפיקוד והחיל נוכחתי לראות יחידה שיש בה מכל מרכיבי הניצחון: אנשים טובים, אימונים מכינים, ורוח- רוח לחימה ורוח עשייה. נכונה לנו עוד תקופה מאתגרת ומעניינת בתהליך הסבת האגד לחטיבת האש, וכל זאת לצד שמירה על מוכנות מבצעית ורלוונטית לכל תרחיש ופקודה. אני סמוך ובטוח כי נעמוד במשימה במקצועיות, בדייקנות ובהצלחה רבה״.