בעזרת מודיעין איכותי - זה המקום שמוביל להשמדת נכסי שלטון של חמאס

שעות בלבד לפני התקיפה, במטה המודיעין הצבאי של חמאס עקבו אחר פעילות לוחמי צה"ל ותכננו את צעדיהם לעתיד. תחנת הטלוויזיה "אל-אקצא" עמדה מאחורי ההסתה לשורת פיגועי סכינאות והתאבדות. ומאחורי החסות התמימה של מלון "אלאמל" הסתתר מטה "השב"כ" של חמאס. באותו בוקר התעוררו ארגוני הטרור ותושבי הרצועה למציאות שבה מוקדי הכוח המשמעותיים הללו חדלו מלהתקיים והתחלפו בעיי חורבות. כתבנו הצטרף לתאי התקיפה במרכז האש של פיקוד הדרום, והביא סקירה מיוחדת על המטרות שהושמדו

16.11.18
כרמל ליבמן, מערכת אתר צה"ל

לאורך שעות היממה רעשו כלי הטיס של חיל האוויר בשמי הרצועה והרעידו את האדמה תחת יותר מ-160 מטרות טרור שהושמדו. עשרות קילומטרים משם, במפקדת פיקוד הדרום, גיבש ענף יעדים את בנק מטרות האיכות שיותקפו. תוך רגעים קצרים מרגע האישור להשמיד את המטרות, הפכו תאי התקיפה של מרכז האש מוקדי עוצמה צבאיים רב קומתיים של חמאס לאתרי הרס בזה אחר זה.

עם עלות השחר מוצאים את עצמם בכירי ארגון הטרור ללא מרכז העצבים. "בתום פעילות מודיעינית ענפה איתרנו והשמדנו אתמול בלילה את המטה המרכזי של המודיעין הצבאי של חמאס", משתף גורם בכיר במרכז האש של פיקוד הדרום. "המשרד ריכז את כלל פעילות איסוף ומחקר המודיעין של הזרוע הצבאית של חמאס. אם לתת מושג - זה כמו שיפילו את מטה אגף המודיעין".

תקיפת משרדי המודיעין הצבאי של חמאס

 

אז מה בדיוק התחולל בחדרי החדרים של מטה המודיעין של חמאס שעות לפני התקיפה? "אנחנו יודעים בוודאות שמשם עקבו אחרי פעילות הלוחמים שלנו בגזרה, ובייחוד אחר פעולת אנשי המודיעין שלנו", מציין הגורם. "הם ניסו לנתח את דרכי הפעולה של צה"ל ולשקף את תמונת המצב להנהגת חמאס".

נכס צבאי נוסף שהושמד הוא תחנת הטלוויזיה "אל-אקצא", השוכנת בשכונת אלפרקאן בצפון רצועת עזה. "התחנה הייתה צינור ההסתה המרכזי של חמאס, וכמעט היחיד שפעל ישירות מול הפלסטיני בקצה באזור יהודה ושומרון", מסביר הקצין. "התחנה הזאת תדרכה והכשירה את המחבלים להוציא לפועל פיגועים, מהרמה הרעיונית ועד לטכניקות הביצוע, ועומדת מאחורי שורה ארוכה של פעולות טרור, בעיקר פיגועי סכינאות ואף פיגועי התאבדות".

בהמשך הלילה, הושמד נכס שלטון נוסף של חמאס - מלון "אלאמל" בליבה של שכונת "רימאל", עליו הוא השתלט במהלך 'צוק איתן'. "מאחורי חזות המלון התמימה הסתתרה מפקדת "השב"כ" של חמאס", אומר הגורם. "מדובר במטה המרכזי של ביטחון הפנים המרכז את הפיקוד והשליטה של חמאס ברצועה. כמו כן, המטה הזה היה אחראי לתכנון ולביצוע של פעולות טרור כנגד ישראל. זה אגרוף בבטן לחמאס".

יעד הטרור האיכותי הרביעי שהותקף הוא בניין של משרדי מודיעין צבאי, מרכז מחקר ופיתוח ומחסן אמל"ח. הבניין היה ממוקם בלב עזה, סמוך לבתי ספר, מסגד ומתקנים דיפלומטיים, ובתוכו גן ילדים. "הם קמים בבוקר ומגלים את מפקדת המודיעין של חמאס הרוסה", מתאר הקצין הבכיר. "מדובר במטה של יחידת מודיעין מרכזית העוסקת באיסוף מודיעין ופענוח".

"בגלל החשיבות של מטה המודיעין של חמאס והמשמעות הרבה של תחנת הטלוויזיה 'אל אקצא', שגם הייתה סמל מרכזי להשתלטות חמאס על הרצועה", מסביר מפקד תא התקיפה שהשמיד את מטה המודיעין הצבאי, סא"ל ת', "האפקט המבצעי והתודעתי שנוצר הוא אדיר ומשנה מציאות".