מפקד חדש לחטיבת המרו״ם

07.10.22
מערכת את״צ

אל״ם גיל אליה, נכנס לתפקיד מפקד חטיבת המרום במקומו של אל”ם אבירן לרר, אשר שירת בתפקיד בשנתיים האחרונות. 

טקס חילופי המפקדים נערך אתמול (חמישי), בבסיס מרו״ם, תל נוף, בראשות קצין חי״ר וצנחנים ראשי, תא״ל גיא לוי, ובנוכחות מפקד מערך התמרון, אלוף סער צור, ובהשתתפות מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים. 

״חטיבת המרו״ם חרטה על דגלה את הסיסמה ׳פתרונות מבצעיים׳״, אמר תא״ל גיא לוי, ״יחידותיה ייחודיות ואין להן מקבילות בצה״ל, הן נדרשות לפתח ידע, ללמוד מצבאות אחרים וכן מיחידות הצבא, למה הן נדרשות אל מול אתגרים, ולהתאים יחד איתן את המענה מבצע״י. אבירן, את כל העשיה הזו, שמפאת קוצר היריעה ציינתי רק בנקודות, אתה הובלת במנהיגות, מקצועיות ואחריות גדולה מאוד. אתה עבורי שותף אמיתי, מפקד, לוחם ואיש מקצוע בכל רמ״ח אבירך״.

״גיל״, הוא המשיך, ״גדלת במרו״ם, אתה שב הביתה אחרי תקופה קצרה של השאלה. סומך עליך כי תדע למנף מהלכים שהתחלנו ולהוביל את חיל הרגלים קדימה ויחידות המרו״ם הכפופות לך להישגים ולהתמודדות עם אתגרי השעה״.

״המפתח לעשייה משמעותית הוא שילוב של אנשים טובים, מצפן ברור, נחישות ועבודת צוות”, ציין אל״ם אבירן לרר, ״יחד שמנו לנו מצפן להיות מרכז צהלי לידע, הכשרות ויכולות, להוות מכפילי כוח ולהעצים את התמרון. לאמן ,להכשיר ולבצע בסטנדרט גבוהה לניצחון״.

״זכיתי לראות אתכם מפקדות ומפקדים מובילים באחריות ומקצועיות משימות מורכבות בכל היחידות, הוא הדגיש, פועלים יום ולילה במשימת ההכשרה החשובה מתוך תחושת אחריות גדולה למקצוע ולתוצר איכותי לשדה הקרב. יוזמים פעילות מבצעית רבה מתוך רצון להיות שותפים ולמצות את הכוח בפעילות בביטחון שוטף , בסבבי הלחימה ובתרגילים בכל הגזרות״.

״מפקדים, לוחמים, חיילים וחיילות, אני מלא יראת כבוד ונרגש עד מאוד, לקבל את הפיקוד על חטיבת המרום!״, הדגיש אל״ם גיל אליה, ״כנוסח השבועה, כפי שהתחייבתי אז, גם עתה אני מתחייב שאעשה כל שביכולתי לשמר, לשפר, ולהביא יכולות רלוונטיות, הנותנות מענה לאתגרי המערכה הבאה, דרך היחידות שלנו והכשרת שאר יחידות הצבא, ולשמור על כל חיילי שישובו הביתה בשלום״.

״חטיבת המרום, זהו המקום בו גדלתי כחייל, לחמתי כלוחם ופיקדתי כמפקד מיומי הראשון בצבא, זכות גדולה עבורי היום, לפקד על המקום בו גדלתי והתעצבתי כאדם וכמפקד״.