גל פלוק רוה, מערכת אתר צה״ל | 02.10.2021
היום (ראשון, 3.10.2021) נפתח במערך הנפגעים בצה"ל המוקד הטלפוני הצבאי למענה לפצועי ונכי צה"ל ולבני משפחותיהם.
זהו צעד משמעותי שנעשה במסגרת רפורמת ״נפש אחת״, היוצאת בימים אלה לדרך בסיומה של עבודת מטה בצה"ל ובמערך.
"זה מוקד שירות למשרתים ואזרחים, שבהמשך ייתן מענה לאוכלוסיית הנפגעים כולה", מפרטת סא"ל מיטל סמט-כהן, ראש ענף ליווי פצועי ונכי צה״ל - ענף שנמצא בתהליכי הקמה בימים אלו. "זו זכות גדולה עבורנו שתאפשר לתת מענה מותאם, אפקטיבי ושיטתי יותר למי שחלה או נפצע בין שורותינו״.
"הענף יהווה רגל שלישית ומשלימה לליווי ולמעטפת הניתנים לנכי צה״ל על ידי אגף השיקום וארגון נכי צה״ל״, היא ממשיכה.
רמ״ח הנפגעים, אל״ם עידית סולומון, מדגישה: "המענה לפצועי צה״ל יהיה גם דרך המרכז הטלפוני במטה, אך חשוב מכך, גם דרך קציני נפגעים ייעודיים שיוצבו בעת הקרובה בחילות ובחטיבות. סגלי הנפגעים בשיתוף עם המפקדים יהוו כתובת למענה אנושי בכל הנדרש מצה״ל, ובקשר לאורך השנים באופן רגיש ומקצועי עם הפצועים ובני משפחותיהם״.
לאלה מצטרפת שיטת תיעוד חדשה, דיגיטלית, שתשנה ותקל על האופן בו הפרט מדווח ומתעד השתתפות באירוע חריג או דיווח על פציעה, במקום הטפסים המסורתיים והמיושנים.
"ליווי נכי צה״ל היא חובה מוסרית וערכית למי ששירתו ונפגעו בגופם ובנפשם בין שורותינו והיו חלק בלתי נפרד מהמאמץ להגנת המדינה", מוסיפה אל"ם סולומון. "צה״ל רואה ערך עליון בשמירה על קשר עם הנפגעים ובני המשפחות השכולות ומשפחות השבויים, הנעדרים ואלה שמקום קבורתם לא נודע על רצף השנים״.
לפנייה למרכז הטלפוני - ״קשר עד״ - מספר 1111 שלוחה 6.