מערכת את"צ

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי:

בוקר אור,
אנחנו היום שבוע בדיוק לתחילת המלחמה ממשיכים להיות דרוכים ופרוסים חזק בכל הגזרות ובעיקר לקראת שלבי המלחמה הבאים, המשך הפעילות ההתקפית שלנו ברצועה וסיכום התקיפות בלילה הם הדברים שאגע בהם עכשיו.

מתחילת המלחמה תקפנו אלפי מטרות, ביצענו משיגור של אלפי חימושים. גל התקיפה הלילה בוצע בו תקיפה של מטרות שהיו בהם מחבלי נוחבה. אותם מחבלי נוחבה שביצעו את הפעולה הרצחנית ביום שבת. תקפנו מפקדות צבאיות והתקיפה הזו נמשכה לאורך זמן יותר משלוש שעות. צה"ל ושב"כ בשעות הבוקר על בסיס מודיעין חיסלו את מרד אבו מרד, בכיר בכוח האווירי העיר עזה, מעורב בטרור נגד אזרחים ובתקיפה הרצחנית ביום שבת.

נמשיך לתת עדיפות עליונה בתקיפות ובמודיעין שלנו לחיסול בכירים ולסגירת חשבון עם כל מי שהיה מעורב בשבת הקודמת באירוע הרצחני. אנחנו מזהים מוטרדות גדולה בהנהגת חמאס בפינוי תושבי הרצועה כי הם מסתתרים תחת הנכסים האסטרטגיים של חמאס. חמאס משתמש בתושבי הרצועה למערכת הארגון הצבאית שלו. הוא לחוץ מהפינוי של התושבים לעיר עזה דרומה כי המערכת הצבאית שלו תיחשף ותהיה ללא מגן אנושי.

אנחנו מעריכים כי כבר מאות אלפי תושבים בצפון עזה שמעו את הקריאה שלנו ופינו את האזור בשעות האחרונות, גם המשכנו להטיל כרוזים ולעדכן אותם בדיוק על נתיבי ואזור הפינוי. הם גם מבינים שחמאס משתמש בהם ככלי להישרדותו. יש עוד אזרחים בעיר עזה, אני חוזר ואומר לכל מי שיבחר לא להתפנות הוא מעמיד את עצמו ואת משפחתו בסכנה ולטובת האינטרסים של ארגון טרור רצחני הוא מסכן את משפחתו. צאו מהעיר עזה, נועו דרומה מעבר לנחל עזה. אנחנו מתכוונים להמשיך לפעול בתקיפות בעוצמה גדולה בעיר עזה במרחבים שינו. תושב שמחליט לא להתפנות מעמיד את עצמו ואת משפחתו בסכנה.

עזה, אנחנו בפנים לשלבים הבאים במלחמה. אנחנו מכינים את הכוחות, עוברים על התכניות, מבצעים אימונים, מציידים את כל הכוח של הצבא. אנחנו ערוכים לצרכים הבטחוניים של כל הזירות - דרום, צפון ומרכז. אנחנו ממוקדים בעזה, אבל צה"ל בפריסה רחבה שמאפשרת לו לפעול במקביל בכל הגזרות במידה וידרש לכך. צה"ל הוא צבא חזק וגדול. הצבא ממוקד במטרות המלחמה שהוגדרו על ידי הדרג המדיני הבסת ארגון חמאס וחיסול ראשי הארגון אחרי הטווח שביצעו בשבת.

הארגון הזה לא ישלוט בעזה צבאי ומדיני. לצה"ל יש עוצמה גדולה באזור הצפון, מי שיגיע לגדר לחדור לשטח ישראל - ימות. כל אירוע הוא באחריות מלאה של מדינת לבנון והיא תישא בתוצאות
פיקוד הצפון - אנחנו תקפנו הלילה והרגנו חוליית מחבלים שניסתה לחדור לשטחינו באזור מרגליות, חיסלנו אותם מהאוויר, יש שם שלושה מחבלים הרוגים וכך נמשיך לעשות לכל מי שינסה לחדור לשטחינו.

באחת בלילה יירטנו 2 מטרות חשודות כאשר הן פעלו לפי התראה אנחנו ממשיכים לתחקר את האירועים האלו ונלמד להשתפר מירוט לירוט
אנחנו לא מזהים שמדובר באיום אווירי על היירוטים שהיו בלילה

במהלך הלילה חיזבאללה ירה טיל קרקע אוויר לכיוון כלי טיס בלתי מאויש שלנו, יירטנו את הטיל ונתקפה מטרה של חיזבאללה בדרום לבנון, נמשיך להגיב באופן התקפי על כל תקיפה או ירי של חיזבאללה לכלים צבאיים.

בפיקוד המרכז כוחות צה"ל מבצעים פעילות רחבה מאוד, מתחילת המלחמה ביצענו מעצרים, סיכול של פיגועי טרור, עצרנו מחבלים, בעיקר פעילי חמאס. אני קורא לתושבים להישמע להנחיות של מפקד פיקוד המרכז - האחריות על הביטחון בישובים ובצירים הם באחריותינו בלבד, חשוב שלא תפריעו לנו, נמשיך לעקוף את זה.

פיקוד העורף, ההנחיות מתעדכנות בפורטל, אזרחי מדינת ישראל, ההקשבה שלכם להוראות, החוסן שלכם, האחריות שלכם מאפשרת לנו להמשיך במלחמה ולצמצם את נזקים בעורף. תמשיכו להקשיב להנחיות ותזכרו, זו לא הגנה הרמטית, עצם זה שאתם מקשיבים אתם מקטינים את הנפגעים במדינת ישראל ומאפשרים לצה"ל להילחם למשך זמן.