שלישיית השריונרים שהגיעו יחד מהבית - ועד ההשבעה

תמיד חלמתם להתגייס עם החברים הכי טובים שלכם? בחיל השריון נותנים לכם את ההזדמנות. פגשנו את עומר, תומר ויהב, שהכירו במכינה ועברו יחד את כל ההכשרה ושמענו על התהליך. אז איך נרשמים? הפרטים המלאים

02.02.21
ינון שלום יתח, מערכת אתר צה"ל

שלוש שנים אחרי שהושק, כבר הצליח קמפיין "מתגייסים עם החבר'ה", שמעניק הזדמנות למלש"בים בעלי פרופיל קרבי להתגייס לשריון עם החברים מהבית, לגייס בצורה הזו יותר מ-900 לוחמים חדשים - שעברו עם חבריהם את ההכשרה, כתף לצד כתף.

דוגמה לכך היא שלישיית החברים עומר, תומר ויהב. הם הכירו במכינת "רבין" בחיפה, וכחלק מהתהליך שעוברים המכיניסטים - בדקו את האפשרויות שלהם לקראת השירות. יום אחד קפצה המודעה בפייסבוק, שהציעה להם את ההזדמנות לשרת אחד עם השני: "שמחנו, ידענו ששירות קרבי זה מה שאנחנו מכוונים אליו - אבל מה יותר טוב מלעבור אותו יחד עם האנשים הכי קרובים אליך?"

ההליך היה מהיר, כך לדבריהם - ממלאים טופס באינטרנט, מאמתים את המידע וכל מה שנשאר זה להתגייס יחד בבקו"ם. את ההבדלים ביניהם לבין חיילים שהתגייסו לבד, ראו מהרגע הראשון: "אתה יודע שיש לך כתף תומכת. הימים הראשונים בצבא מאתגרים במיוחד, וכשיש מישהו שמסתכל עליך ויודע מה אתה מרגיש במבט - זה מקל מאוד", משתף עומר.

מהרגע בו עלו על מדים לראשונה ועד ההשבעה, היו שלישיית החברים זה לצד זה וישנו באותו החדר בטירונות. היום, למרות שאחד מהם עבר ליחידה אחרת בתוך חיל השריון - שניים עדיין באותה הפלוגה, מצליחים להרים אחד את השני כשקשה.

מאחורי בניית הפרויקט וקמפיין ההסברה, שנפתח שוב בחמישי האחרון, עומד ענף עידוד גיוס בזרוע היבשה, שתפקידו ללוות את המתגייסים לתפקידים בזרוע (בדגש על לוחמה) מהצו הראשון ועד יום הגיוס - דרך שיעורים, ימי עיון וקמפיינים מיוחדים. בשנים האחרונות זיהו בענף את חיל השריון כמטרה למינוף, והחלו לנקוט בצעדים על מנת להרים את המוטיבציה.

"אנחנו רוצים להביא את האנשים עם המוטיבציה הגבוהה ביותר לשריון", מספר סא"ל ינון אבוקרט, רע"ן עידוד גיוס במז"י ושואל: "מה יכול להיות טוב יותר מאשר להתגייס עם החברים שלך?"

מאחורי הקלעים של הפרויקט עומדת עבודת תיאום מדוקדקת בין מיטב ליחידות הלוחמות, בשביל להבטיח כמעט ב-100% שמי שיבחר להתגייס עם חברו, יקבל את מבוקשו.

"שריון הוא חיל מצוין - הדור השתנה ואנחנו צריכים למצוא את הדרכים לתיווך נכון בין המלש״בים למהות התפקיד״, מסביר רע"ן עידוד גיוס, "שלוש שנים אחרי פתיחת הפרויקט אתה רואה אחוזים נמוכים של נשר, מוטיבציה ומורל גבוהים - חוויית הגיוס, שעלולה להיות מאיימת, הופכת למשהו פשוט, ויש שיגידו אפילו כיף".