טקס התייחדות לזכר חללי חיל הטנ"א

30.06.21
מערכת אתר צה"ל

בשבוע שעבר התקיים טקס התייחדות לזכר חללי חיל הטנ"א בסימן "אחווה ישראלית". השנה התקיים הטקס במרכז ההנצחה החילי אשר בנתניה, העיר המאמצת של החיל, לאחר שבשנה שעברה נערך הטקס באופן מקוון בשל מגבלות הקורונה. קיום הטקס מהווה נדבך נוסף לשיתופי הפעולה הרבים ולקשר הייחודי בין חיל הטנ"א לבין העיר נתניה.

הטקס נערך במעמד ראש אט"ל, אלוף איציק תורג'מן, קצין טנ"א ראשי, תא"ל אילן אליה, הרב הראשי לצה"ל, תא"ל הרב אייל קרים והחזן הראשי לצה"ל, סא"ל שי אברמסון.

ראש העמותה החילית, אל"ם (במיל') אהרון מועלם, התייחס למעמד המרגש ולמפגש המחודש, "היום שבנו אל המסורת, שבה אנו ניצבים בחרדת קודש, כבוד והערצה אל מול כותל השמות של יקירינו ובטוחני כי ברגע זה מתקיים בהם הפסוק 'אבן מקיר תזעק', (חבקוק פרק ב', פסוק י"א)".

במהלך הטקס קצין הטנ"א הראשי, תא"ל אילן אליה, אשר מקפיד לשמר את הקשר ההדוק עם המשפחות השכולות לאורך השנים פנה אליהן ואמר, "ברור לנו שלזכרון אין יום ומועד ושעה וכי הוא נוכח וצרוב כל הזמן.

יחד עם זאת, אני מאמין כי עצם היותנו כאן היום, מתוך געגוע, אהבה והערכה על תרומתם של הנופלים לחוסנו של החיל, הוא שנותן לנו את הכוח להמשיך ולפעול."

"מורשתו של חיל הטנ"א היא מורשת של חיל מוביל, יוזם ומשפיע, החותר להרחיב את יכולותיו ואת המענה שהוא נותן מידי יום." סיכם בנאומו ראש אט"ל, אלוף איציק תורג'מן, "אני סומך עליכם כי תוסיפו לעמוד באומץ ובאחריות, לתת מענה מקצועי ומהיר לכל אתגר ולהמשיך את דרכם של אלה אשר במותם ציוו לנו את החיים והעשייה."